Most – Vedle silnice dnes spojující komunikaci vedoucí z Mostu do Mariánských Radčic a sídliště Železničářů na samém okraji města se objevil kus odkrytých kolejí.
S největší pravděpodobností jde o bývalou rychlodráhu ze starého Mostu k chemičce a do Litvínova. Koleje v minulosti vedly vedle silnice, která se vedle sídliště Železničářů kdysi napojovala na cestu do Litvínova, a to zhruba v místě, kde se dnes čtyřproudá silnice zužuje na dvoupruh vedle tramvajových zastávek.
Historie tramvají je v Mostě dlouhá už 120 let. Začínalo se úzkorozchodnou drahou, aby po polovině minulého stolejí dostala rychlodráha již běžný rozchod kolejnic.
Tramvajová úzkokolejná trať mezi Mostem a Litvínovem byla postavena a její provoz slavnostně zahájen v roce 1901. Třináct kilometrů dlouhá trať spojila nejen obě města, ale současně i Hamr a Janov.
Samotná trať začínala u mosteckého nádraží, pokračovala do Kopistm Růžodolu a Dolního Litvínova a následně Horního Litvínova. Z Horního Litvínova úzké tramvajové koleje směřovaly do Chudeřína a Janova, kde byla konečná u hotelu Weber.
První úsek rychlodráhy s již normálním rozchodem byl potom zprovozněn v roce 1957 mezi Litvínovem a chemičkou, o něco později potom mezi chemičkou a Mostem.