Litvínov – Že jsou silnice v okrajových částech města samá díra, některé v havarijním stavu, na to opět upozornil při jednání zastupitelů bývalý místostarosta a starosta Milan Šťovíček. Zdůraznil, že lidé si ničí svůj majetek, ale k újmě přichází i majetek města.
„Zoufalá situace si žádá zoufalé činy. Někteří lidé nejen ze Šumenského údolí už vyzývají k tomu, aby se svolalo referendum o odtržení okrajových částí jako je Šumná, Písečná, Horní Ves či Lounice a připojení se například ke Klínům, nebo k Meziboří. Pro radnici jsme občany 2. kategorie, kteří sice platí stejné peníze jako ostatní Litvínované, ale domů nemohou dojet po normálních silnicích,“ začal svůj příspěvek zastupitel Šťovíček.
Poukazuje na to, že ve zmíněných lokalitách město komunikace vůbec neudržuje. „Nám je jasné, že neuděláte úplně novou komunikaci, ale mohlo by se přistoupit alespoň k opravám. Vždyť tam zajíždí i autobusy a nové popelářské vozy,“ podotknul Šťovíček.
Které konkrétní lokality vyjmenoval? Kromě Sokolské ulici v Šumenském údolí také Písečnou, Skalní ulici, Havířskou ulici či Horní Ves. Někteří občané už přistupují k tomu, že největší díry vysypávají třeba rozbitými střešními taškami a další stavební sutí. „Silnice na Šumnou je skutečně samá díra, tomu se ani nelze vyhýbat, protože je tu značný provoz, i když jde o okrajovou část. Sokolská ulice a ulice Přátelství v Janově od základní školy dolů do Hamru, to jsou dva nejhorší úseky v Litvínov,“ potvrdila jeho slova řidička autobusu, která dnes odpoledne řídila autobus linky č. 27. Dopravně technický náměstek Vladimír Šefr žádné stížnosti řidičů na lince jezdící na Šumnou nezaznamenal, ale přičítá to tomu, že tam denně jezdí pouze osm spojů na rozdíl od linky č. 13, která Janovem projíždí každou čtvrthodinu.
Místostarosta Karel Rosenbaum se ohradil, že město investuje do rekonstrukcí komunikací nemalé finance, přičemž silnice ve špatném stavu podědil jako místostarosta právě po Šťovíčkovi. „Množství investic do obnovy komunikací se rapidně zvýšilo. S odbory nakládání s majetkem města a investic a regionálního rozvoje zpracováváme podklady, abychom mohli obnovit a opravit další lokality. V dané oblasti nechceme jen lepit díry, ale povrch odfrézovat a položit nový,“ reagoval Karel Rosenbaum.
V Litvínově se v posledních letech kompletně zrekonstruovaly úseky Podkrušnohorské ulice, které jsou ve vlastnictví města. Také například Jiráskova ulice, Mostecká ulice či Studentská. Dále také Tylova ulice či Vinohradská a Gorkého.
Milan Šťovíček za informaci o plánované velké opravě silnice v ulici Skalní poděkoval, nicméně hned oponoval, že jakožto místostarosta připravoval výběrová řízení na menší záplatování rozbitých silnic už v zimě tak, aby se s opravami mohlo začít, jakmile to počasí dovolí.
Záplatování menších výtluků zvládnou se speciálním strojem Silkot i zaměstnanci Technických služeb Litvínov. „Máme vytipované lokality k tzv. záplatování v objemu zhruba 5 tisíc metrů," dodal místostarosta.
Otázka odtržení některých městských částí byla skutečně spíše zvoláním ze zoufalosti. Takto už kdysi na sebe strhl pozornost starosta Hory Svaté Kateřiny Petr Pakosta, když prohlásil, že chce severočeskou obec na hranici s Německem připojit k Praze, aby obec dosáhla na větší peníze, které jí zoufale schází například při zimní údržbě.
Připojení Šumné ke Klínům pobavilo i starostku Zděnku Němečkovou: „Trend je spíše opačný – malé obce se připojují k větším městům. I takové tendence v Klínech slyším. Já oponuji tím, že bližší košile než kabát. My bychom byli pro město na okraji zájmu.“