Most - Výměnou povrchu za kvalitnější a zpevněním krajnic v úseku dlouhém 200 metrů za šikanou po cílové rovince pokračovaly v srpnu práce na úpravách velkého závodního okruhu mosteckého autodromu. Okruh o celkové délce 4,212 kilometru má homologaci mezinárodní automobilové federace FIA a evropské federace motocyklistů FIM. Téměř celý jej nyní pokrývá nová asfaltová vrstva s výjimkou cílové rovinky, kde kvalita povrchu stále vyhovuje.
„Vše se stihlo v termínu podle plánovaného harmonogramu. Nebylo tak nutné omezit provoz dráhy, akcí klientů se práce nijak nedotkly,“ upřesnil technický ředitel společnosti AUTODROM MOST Pavel Pech.
Nedávno pracovníci technického úseku ve spolupráci s externí firmou ukončili i komplexní údržbu výcvikových ploch polygonu, který je součástí mosteckého autodromu. Věnovali se i dosud nepříliš využívaným technologiím. Původní svítidla nahradilo modernější a úspornější LED osvícení, opraveno je také osvětlení vodních překážek.
Investice jsou součástí plánované obnovy a modernizace areálu autodromu. Začala před čtyřmi lety a bude pokračovat i v následujícím období. Celkem si vyžádá 100 až 150 milionů korun.
Podařilo se již dokončit generální rekonstrukci servisních boxů, vybudovat galerii s výstavními prostory pro VIP hosty, administrativní budovy na polygonu i v paddocku mají novou omítku. Autodrom otevřel pneuservis s rychloservisem, nabídkou vyčištění vozu a prodejem doplňkového sortimentu pro všechny motoristy, kterým slouží po rekonstrukci i čerpací stanice pohonných hmot a dvě veřejné dobíjecí elektrostanice s nepřetržitým provozem. Podél cílové rovinky velkého závodního okruhu byl vybudován nový plot dle standardů FIA, vzniklo zcela nové zázemí pro 300 VIP hostů nad boxy.
Plán dále zahrnuje zásadní rekonstrukci startovní věže velkého závodního okruhu, renovaci kompletního odpadového i spadového řádu kanalizace nebo vybudování nového vjezdu do areálu autodromu s vrátnicí.