ČR - Léta s letáky končí! Zaregistrujte se na www.cezdistribuce.cz/sluzba a dostávejte informace o odstávce elektřiny pohodlně e-mailem či SMS. Papírová oznámení už ve svém okolí od 1. 1. 2021 nehledejte.
ČEZ tak plní přání zákazníků a chrání naši přírodu. Informace o plánovaných odstávkách budou nadále zveřejňovány také na www.cezdistribuce.cz/odstavky a zasílány na dotčené obce k vyvěšení na úředních deskách a případně k další komunikaci dle místních zvyklostí.
Už žádné přehlédnuté letáky
Od nového roku už neuvidí zákazníci ČEZ Distribuce na sloupech a domovních skříních nalepená papírová oznámení o odstávce elektrické energie. Energetici tak digitalizují své procesy a zároveň šetří přírodu. Jasným a žádaným řešením jsou informace online.
„Na základě zpětné vazby od našich zákazníků je stávající systém výlepu „papírových“ oznámení v místě plánovaných odstávek nevyhovující. Mezi nejčastější připomínky patří, že si vylepených plakátů nevšimnou a o plánované odstávce se tak nedozvědí včas. V řadě obcí také narážíme na plošné zákazy výlepu plakátů,“ říká Radim Černý, místopředseda představenstva a ředitel úseku Provoz a řízení distribuční soustavy ČEZ Distribuce.
„Nabízíme proto zákazníkům přímo na míru bezplatnou službu oznamování plánovaných odstávek e-mailem a prostřednictvím SMS. Každý registrovaný zákazník se tak dozví o přerušení dodávky elektřiny i v případě, že se na adrese svého odběrného místa nevyskytuje pravidelně. Výhodou je také možnost rychle informovat o nějaké změně, například o zrušení plánované odstávky či o předpokládané době obnovení dodávek po poruše,“ popisuje novou službu Michaela Kociánová, členka představenstva a ředitelka úseku Síťové služby ČEZ Distribuce.
Jednoduchý způsob registrace
Registraci služby lze provést jednoduchým způsobem na www.cezdistribuce.cz/sluzba. Jediné, co musí zákazník zadat, je datum narození (u právnických osob IČO) a EAN kód. Tento jedinečný 18místný číselný identifikátor odběrného místa nalezne zákazník na vyúčtování za elektřinu (faktuře).
Zaregistrovaní zákazníci dostávají pro svá odběrná místa informace o plánovaných odstávkách dodávek elektřiny e-mailem či SMS, a to nejpozději 15 dnů předem. Při zjištění a vymezení rozsahu poruchy pak obdrží i SMS s předpokládaným časem obnovení dodávek (při rozsáhlých poruchách a kalamitních stavech, kdy se situace každým okamžikem mění, je automatické zasílání SMS pozastaveno).
Myslíme na pohodlí našich zákazníků a šetříme přírodu
Digitální forma oznamování je mimo jiné benefitem především pro naši přírodu. Dosavadní systém znamená ročně vytisknout až půl milionu letáků. Nově se každý rok uspoří průměrně 4 000 kg papíru, což je přibližně 10 stromů, a za pár let to tak může být celý les.
Informace o plánovaných odstávkách budou i nadále zasílány na odstávkou dotčená města a obce k vyvěšení na úředních deskách a případně k jejich dalšímu šíření podle místních zvyklostí, např. prostřednictvím obecního rozhlasu, webových stránek, sociálních sítí, SMS kanálem apod. Běžného zákazníka z řad domácností se plánovaná odstávka elektřiny dotkne v průměru jednou ročně, a to zpravidla v rozsahu několika hodin v pracovní den.