Bílina - Hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller se sešel s generálním ředitelem ŘSD ČR Radkem Mátlem, aby prodiskutovali zejména realizaci a přípravu staveb v kraji. Hovořilo se především o tunelu pod Bílinou.
Hlavním bodem jednání, kterého byl přítomen také ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský, byla příprava tunelu v Bílině, který je rozhodující pro homogenizaci silnice I/13 na území Ústeckého kraje. Situace v Bílině se řeší již několik dekád, nyní se rýsuje finální řešení. „Ekonomika stavby byla problémem každé varianty, kterou jsme nechali zpracovat. V současné době jsme ale připravili další projekty na silnici I/13, jako je stavba Kladrubské spojky nebo úpravy umožňující zrychlení na vybraných úsecích. Ze širšího hlediska tak silnice získala větší význam, což se dá promítnout i do ekonomiky stavby v samotné Bílině,“ shrnul současný stav generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl. Podle něj nyní bude záležet na Centrální komisi Ministerstva dopravy, jestli tunelové řešení schválí. „Tunel pod Bílinou už je poslední možností, kterou můžeme prověřit. Vzhledem ke složitosti území další varianty neexistují,“ dodal ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Tunel by měl být přes tři kilometry dlouhý, dvoutubusový se dvěma jízdními pruhy v každém směru.
Odstraní komise špunt v dopravě?
Osud tunelu pod Bílinou,, jakožto poslední možné řešení, jak odstranit dopravní špunt na silnici I/13, je nyní v rukou Centrální komise. „My samozřejmě budeme usilovat o schválení záměru projektu a projekt podpoříme, jak jen to bude možné,“ slíbil ústecký hejtman Jan Schiller. Podle generálního ředitele Radka Mátla bude i přes schválení záměru projektu složité najít tak obrovskou sumu na realizaci, neboť stavba nebude moci být dotovaná z evropských fondů.
Co další stavby v kraji?
Kromě řešení tunelu v Bílině představil ředitel Správy Chomutov také další připravované stavby v kraji, zejména dostavbu dálnice D7.
Generální ředitel ŘSD navštívil ústeckého hejtmana. Foto: ŘSD
Důležitým tématem byla vedle výstavby nových silnic také správa stávajících komunikací. „Do oprav a kompletní údržby silnic a dálnic v kraji ročně investujeme téměř miliardu korun, což je částka odpovídající tomu, abychom udrželi silnice v dobrém stavu,“ informoval ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Podle něj by větší investice neměly význam s ohledem na množství možných oprav a průjezdnost. „Nemůžeme naráz opravovat všechny silnice v kraji, dodal.
Opraví estakádu v Děčíně
Stěžejní akcí podzimu bude oprava pravobřežní estakády v Děčíně, která bude pro dopravu ve městě klíčová. „Oprava bude probíhat po etapách tak, aby byl provoz na mostě zachován, byť s omezením. Bude to náročné technicky i organizačně, ale oprava je nezbytná,“ podotkl Martin Vidimský. ŘSD připravuje ve spolupráci s magistrátem Děčína prezentaci postupu rekonstrukce i mapu možných objízdných tras, která bude zveřejněna před zahájením opravy mostu.
Závěr společného jednání patřil možným vizím v oblasti dopravy na území Ústeckého kraje. Velký význam bude mít chystaná vysokorychlostní trať Praha–Drážďany, která možná vyvolá i investice v silniční infrastruktuře.