Most, Ústecký kraj - Ranní nehoda, ke které došlo na silnici I/27 mezi Mostem a Zálužím u odbočky do Kopist, má tragické následky. Chodkyně po střetu s nákladním vozem zemřela.
Ke srážce ženy s kamionem došlo ráno před šestou hodinou mezi autobusovou dočasnou zastávkou a tramvajovou stanicí u odbočky do Kopist. Chodkyně podlehla zraněním způsobenými při nehodě.
Jde o druhou nehodu v krátké době, kdy přišla o život žena - chodkyně. Tepličtí stále pátrají po svědcích nehody, ke které došlo v minulém týdnu. Středečního dne 30. listopadu letošního roku v 17:50 hodin v obci Košťany-Střelná, rovněž na silnici I. třídy č. 27, došlo ke střetu osobního vozidla značky BMW a chodkyně. Ta bohužel podlehla svým zraněním a přes veškeré úsilí zdravotníků na místě zemřela.
"V souvislosti s prověřováním této nehody žádáme všechny případné svědky, kteří se v danou dobu pohybovali na uvedeném místě, nechť se policistům ozvou. Obracíme se také na řidiče vozidel se záznamovým zařízením, ale i na svědky, kteří viděli pohyb osob u vozovky ještě před samotným střetem. Všichni by tak mohli přispět k objasnění tragické události. Veškeré informace přijmeme na lince 158. Děkujeme za spolupráci," uvádí mluvčí policistů Václav Krieger.
Chodci, buďte opatrní!
Je jistě nezpochybnitelné, že v celém komplexu příčin dopravních nehod, jejímiž účastníky jsou chodci, hraje svou velkou roli také snížená viditelnost, která zimního ročního období doprovází. Je zřejmé, že řidič zaregistruje chodce podstatně dříve za denního světla, tím může také dříve a rychleji zareagovat a pokud už k nehodě dojde, následná zranění chodce nemusí být tak vážná. Oproti tomu, za snížené viditelnosti řidič chodce vidí na poslední chvíli a následky nezadržitelného střetu pak mohou být fatální.
Opakovaně a důrazně policisté varují před tzv. absolutní předností chodců. Řidiči sice mají ze zákona na přechodech pro chodce povinnost umožnit chodci bezpečně přejít vozovku. Ovšem je zcela logické, že v některých situacích řidič vozidlo prostě zastavit nedokáže (např. pokud chodec vběhne na přechod před vozidlem). Je důležité dodržet všechny zásady správného přecházení a také před přechodem pro chodce se rozhlédnou nejprve vlevo, poté vpravo a ještě jednou vlevo. Ideální je navázat oční kontakt mezi chodcem a řidičem. Přecházející osoba si může být jistá, že ji řidič registruje.
Je třeba zdůraznit, že tramvaj má před chodcem přecházejícím po přechodu vždy přednost! Tramvaj je totiž drážní vozidlo s určitou hmotností a její brzdná dráha je mnohem delší než brzdná dráha ostatních vozidel. Navíc, koleje striktně určují její trasu, takže neexistuje možnost, že by tramvaj mohla střetu zabránit tím, že by uhnula ze své stanovené dráhy.
Nebuďte „neviditelní“!
Jak již bylo zmíněno, příčinou mnoha tragických dopravních nehod je nedostatečná viditelnost. Auta mají povinnost svítit. Chodci takovou možnost nemají, přitom jsou v silničním provozu těmi nejzranitelnějšími.
„Vidět a být viděn“ je základní pravidlo bezpečnosti na silnicích. Za snížené viditelnosti platí dvojnásob. Řidiči, kteří zranili chodce, se často shodují na tom, že ho neviděli vůbec nebo příliš pozdě. Viditelnost chodců lze zvýšit pomocí vhodně zvoleného oblečení, nášivek a doplňků ze speciálních materiálů. Jsou snadno dostupné a vůbec ne drahé. Doplňky z fluorescenčních materiálů zvyšují světelný kontrast vůči pozadí a prodlužují tak vzdálenost, na jakou může řidič chodce či cyklistu zaznamenat.