Ilustrační foto: CC0
Most

Most – Ústecký kraj uspořádal ve spolupráci s Hospodářskou a sociální radou Ústeckého kraje webinář na téma „Pilotní ověření nového nástroje aktivní politiky zaměstnanosti – integrační pracovní místo“. Cílovou skupinou budou osoby se specifickými potřebami – zejména osoby dlouhodobě nezaměstnané a extrémně dlouhodobě nezaměstnané, osoby vyžadující zvláštní pomoc, např. osoby bez přístřeší či osoby závislé.

Ze strany obcí bylo na online jednání přihlášeno 73 samosprávných celků regionu. Nový nástroj představil Pavel Dudek, z odboru integrace na trhu práce Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

Integrační pracovní místo bude moci vytvořit jakýkoliv zaměstnavatel; primárně však počítá příslušné ministerstvo s vytvářením místa u sociálních podniků (návrh místa synergicky doplňuje jiné nástroje podpory sociálního podnikání, které jsou obsaženy v návrhu zákona o sociálním podniku) a u obcí střední velikosti. V případě větších municipalit bude důraz kladen na podporu sociálního podnikání).

Pilotní ověření bude probíhat od podzimu 2023 do konce 1. poloviny roku 2024, prozatím se hovoří o pilotním ověření v obcích Most a Děčín. Další webinář se uskuteční v prvním čtvrtletí roku 2024 a bude zaměřen na výstupy z pilotního ověřování.

 

Náměstek hejtmana pro oblast sociálních věcí Jiří Kulhánek vedl webinář společně s vedoucí odboru  sociálních věcí Petrou Lafkovou. Foto: Ústecký kraj

 

Přítomna byla též členka HSR ÚK Hana Aulická Jírovcová. Foto: Ústecký kraj

 

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru