Teplicko – V červenci 2023 začala komplexní rekonstrukce silnice I/8 od mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/13 v Teplicích až do Nových Dvorů, a to kvůli velkoplošné opravě asfaltového souvrství a výměně dilatačních mostních závěrů na bystřanských mostech. Pro řidiče to znamená velká dopravní omezení.
Stavební práce měly být dokončeny v listopadu roku 2023. Jenže rekonstrukce silnice mezi Teplicemi a Novými Dvory na hlavním tahu Ústí nad Labem – Teplice se zhruba o půl roku protáhne. Prvním důvodem je podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) špatný stav bystřanských mostů. „Zjistili jsme, že mostní konstrukce jsou v naprosto drasticky špatném degradovaném stavu, a to jak odvodnění, tak hlavně izolace,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl s tím, že právě izolace rozhoduje o životnosti konstrukce.
Navíc se také prý ukázalo, že mosty byly postaveny odlišně od projektové dokumentace, kterou z osmdesátých let mělo ŘSD k dispozici, a podle které silničáři připravovali současnou rekonstrukci. „Došlo k tomu, že nebylo možné dodat mostům všechny technologické potřebné nezbytné kroky, tak abychom se nedostali do období zimní údržby, tedy do zimy,“ vysvětlil mluvčí.
Dalším nečekaným problém bylo i to, že na jednom odkrytém mostě došlo k dopravní nehodě a byl zničen mostní závěr. Na začátku zimy proto silničáři rozhodli, že přeruší práce a začnou opět na jaře.
„Dnes je to třetí den, co jsme zahájili práce, máme nejkratší možný harmonogram, a to znamená, že zhruba do poloviny dubna kompletně zvládneme zrekonstruovat jednu polovinu silnice a potom přes noc přeměníme dopravní značení tak, že veškerý provoz převedeme na tu druhou polovinu,“ uvedl Jan Rýdl.
ŘSD předpokládá, že nejpozději do poloviny července by práce měly skončit.