Na základní kámen stavby dalšího úseku D7 se symbolicky poklepalo v pátek 6. prosince. Foto: ŘSD
Most

Panenský Týnec – Ředitelství silnic a dálnic začalo v pátek stavět úsek dálnice D7 z Kutrovic do Panenského Týnce ve Středočeském kraji. Práce na 6,8 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 1,3 miliardy Kč bez DPH, potrvají dva a půl roku.

Hlavním cílem je přestavět části silnice I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. Tento týden začne ŘSD stavět i poslední chybějící středočeský úsek D7 mezi Knovízí a Slaným.

„Silnice I/7 je důležitou spojnicí Prahy s průmyslovou aglomerací Lounska, Mostecka a Chomutovska, u Kutrovic po ní denně projede až 16 000 aut, z toho čtvrtina kamionů. Dostavbou dálnice D7 zlepšíme spojení na Německo a zkvalitníme dopravní obslužnost průmyslových zón. Míříme k tomu, aby celá D7, jež propojí Prahu s Chomutovem, byla hotová do pěti let. Urychlenou dostavbou této důležité dopravní tepny doháníme další z dluhů minulosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Nový dálniční úsek vznikne rozšířením silnice I/7, která bude fungovat jako levá část dálnice. Ve směru od Prahy naváže stavba na 3,3 kilometru dlouhou část D7 od Slaného do Kutrovic, kterou začalo ŘSD stavět v říjnu. Na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje se pak nový úsek D7 napojí na obchvat Panenského Týnce, po němž se jezdí od roku 2021. Součástí stavby bude sedm mostů, z toho tři nové přímo na dálnici, dále mimoúrovňová křižovatka Hořešovice a dvě protihlukové stěny dohromady dlouhé téměř dva kilometry.

„Příští týden začneme stavět poslední chybějící středočeský úsek D7, a to 6,6 kilometru dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným. Tím plníme náš slib, že do konce letošního roku zahájíme realizaci všech středočeských úseků dálnice D7. Obchvat Slaného – stejně jako dnes zahajovanou stavbu – rozšíříme na čtyři pruhy a chceme ho dokončit také v roce 2027. Pak už bude v provozu všech zbývajících 17 kilometrů středočeské části dálnice. V roce 2026 máme v plánu na D7 v Ústeckém kraji začít rozšiřovat obchvat Postoloprt, už příští rok bychom chtěli získat stavební povolení,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Úsek z Kutrovic do Panenského Týnce už prozkoumali archeologové. Odkryli pravěké jámy, hroby kultury se šňůrovou keramikou, pohřebiště ze starší doby bronzové, hrob s bronzovou dýkou, jehlicemi i jantarovými korálky. Našly se i kostěné hřebeny s bronzovými nýty, v trase dálnice byly i germánská sídliště, keramika z doby římské, mohyly či raně středověké objekty.

Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu Nového letiště v Ruzyni. Dálnice D7 je důležitá nejen jako tah pro mezinárodní dopravu, ale i jako spojení obyvatel středních a severních Čech s Prahou. Poblíž D7 jsou průmyslové zóny, kde pracují tisíce lidí.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 324,1 kilometrů nových staveb. Jedná se o 257,5 km dálnic a 66,6 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 104,5 km dálnic a silnic I. třídy.

D7 Kutrovice – Panenský Týnec

Hlavní trasa
Délka: 6 764 m
Počet stavebních objektů: 87
Zhotovitel: MI Roads a.s., COLAS CZ, a.s., Doprastav, a.s. a Duna Aszfalt
Cena stavby dle smlouvy: 1 319 404 038 Kč bez DPH
Zahájení realizace: 12/2024
Zprovoznění: 6/2027
Délka stavby do zprovoznění: 29 měsíců

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru