Hrubé práce na budoucí odpočívce jsou již hotovy. Zdroj: ŘSD Ústeckého kraje
Most

Lounsko, Postoloprty – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo v únoru letošního roku výběrové řízení na zhotovitele stavby “D7 odpočívka Smolnice km 42 P+L”. Oboustranná odpočívka u aktuálně provozovaných částí dálnice D7 je dosud jediná, a to u Středokluk.

ŘSD obdrželo 5 nabídek na realizaci stavby. Cenově nejvýhodnější nabídku podala spol. Vodohospodářské stavby s.r.o. za 118,49 mil. Kč bez DPH. Hodnocení nabídek proběhne na základě i dalších kritérií – doba záruky a doba realizace obou odpočívek. Informoval o tom generální ředitel ŘSD Radek Mátl na sociálních sítích.

Na oboustrannou odpočívku na úseku zkapacitnění obchvatu Chlumčan je vydáno stavební povolení. Hrubé zemní práce byly už v únoru hotové. Po dokončení  bude v tomto místě k dispozici 28 stání pro nákladní auta a 54 stání pro osobní auta. Chybět nebudou toalety, zastřešená posezení a dětské hřiště.

Výstavbu budou moc motoristé sledovat v "přímém" přenosu, protože odpočívadlo bude umístěno již u provozovaného úseku D7 nedaleko obce Smolnice. 

Zdroj: ŘSD

Obě odpočívky budou na dálnici D7 napojeny pomocí odbočovacích a připojovacích pruhů. Na tyto pruhy jsou pak navázány průjezdní komunikace odpočívek. Tyto se dále rozvětvují na sběrné a obslužné komunikace odpočívek. 

Podle plánů bude odpočívka do provozu uvedena v příštím roce. 

Novinky oznámilo ŘSD i pro stavbu obchvatu Postoloprt. „Krajský úřad Ústeckého kraje vydal územní rozhodnutí na stavbu “D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu”. Stavba délky 4,8 km je posledním úsekem D7 od D0, která není v provozu, resp. v realizaci. Na stavbu je zpracována dopravní projektová studie a zahajuje se majetkoprávní příprava," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl na sociální síti X.

Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v České republice. Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se Spolkovou republikou Německo (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána–Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské Unie.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace D7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na dálnici D7 v kategorii R 25,5/100. Vzhledem ke složitému horskému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní komunikace v tomto úseku, zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice v kategorii S 11,5/70 se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.

Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice

Gm ZaGVWoAAPPgg fd23d

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

TOPlist

TOPlist

Nahoru

XMožnosti usnadnění přístupu