Lounsko, Postoloprty – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo v únoru letošního roku výběrové řízení na zhotovitele stavby “D7 odpočívka Smolnice km 42 P+L”. Oboustranná odpočívka u aktuálně provozovaných částí dálnice D7 je dosud jediná, a to u Středokluk.
ŘSD obdrželo 5 nabídek na realizaci stavby. Cenově nejvýhodnější nabídku podala spol. Vodohospodářské stavby s.r.o. za 118,49 mil. Kč bez DPH. Hodnocení nabídek proběhne na základě i dalších kritérií – doba záruky a doba realizace obou odpočívek. Informoval o tom generální ředitel ŘSD Radek Mátl na sociálních sítích.
Na oboustrannou odpočívku na úseku zkapacitnění obchvatu Chlumčan je vydáno stavební povolení. Hrubé zemní práce byly už v únoru hotové. Po dokončení bude v tomto místě k dispozici 28 stání pro nákladní auta a 54 stání pro osobní auta. Chybět nebudou toalety, zastřešená posezení a dětské hřiště.
Výstavbu budou moc motoristé sledovat v "přímém" přenosu, protože odpočívadlo bude umístěno již u provozovaného úseku D7 nedaleko obce Smolnice.
Zdroj: ŘSD
Obě odpočívky budou na dálnici D7 napojeny pomocí odbočovacích a připojovacích pruhů. Na tyto pruhy jsou pak navázány průjezdní komunikace odpočívek. Tyto se dále rozvětvují na sběrné a obslužné komunikace odpočívek.
Podle plánů bude odpočívka do provozu uvedena v příštím roce.
Novinky oznámilo ŘSD i pro stavbu obchvatu Postoloprt. „Krajský úřad Ústeckého kraje vydal územní rozhodnutí na stavbu “D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu”. Stavba délky 4,8 km je posledním úsekem D7 od D0, která není v provozu, resp. v realizaci. Na stavbu je zpracována dopravní projektová studie a zahajuje se majetkoprávní příprava," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl na sociální síti X.
Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v České republice. Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se Spolkovou republikou Německo (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána–Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské Unie.
Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace D7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na dálnici D7 v kategorii R 25,5/100. Vzhledem ke složitému horskému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní komunikace v tomto úseku, zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice v kategorii S 11,5/70 se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice