Most - V době, kdy byl takřka na zelené louce budován nový Most, projektanti nepočítali s tím, že se několikanásobně zvýší počet osobních automobilů. Vedení města tedy dělá vše pro to, aby i ve stávajících podmínkách dosáhlo maximálního možného navýšení parkovacích míst.
Ať už jejich budováním, legalizací těch stávajících či změnou dopravního režimu v různých uzavřených lokalitách, jako byla v loňském roce oblast takzvaných šestistovek nebo v současné době připravovaná úprava v oblasti pětistovek. Přesto se stává, že mnozí motoristé využívají k parkování městskou zeleň, což je přísně zakázáno.
„Městskou či veřejnou zelení se rozumí zejména zeleň v zástavbě, konkrétně trávníky, záhony, stromy, keře či květiny. Každý je povinen chovat se tak, aby veřejnou zeleň neznečišťoval, nepoškozoval či neničil. Přísně zakázána je pak bez souhlasu vlastníka, v našem případě města, jízda a stání vozidel ve veřejné zeleni. Porušením tohoto zákazu je přestupek proti pořádku v územní samosprávě a přestupci hrozí pokuta ve výši až 100 000 Kč,“ uvedla Ivana Pfeifferová z odboru správních činností mosteckého magistrátu.
Zákaz parkování v městské zeleni upravuje Obecně závazná vyhláška č. 3/2014 ze dne 25. 9. 2014, o zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku, článek IV., odst. 4.
(dun)