Carboniacupu domácí trať svědčí. Na okruhu závodilo 110 vozů z několika zemí
Foto: Vilém Sýkora
Sport

Most - Druhý domácí podnik a v pořadí čtvrtý letošní sezony absolvovali účastníci Carboniacupu na Autodromu v Mostě a po plném roštu na Lausitzringu bylo na závod přihlášeno ještě více jezdců, cca 110 závodních vozů z několika zemí, především pak českých jezdců. Garantem tohoto závodu byla firma JMT Racing Engineering tedy závod nesl jméno JMT Racing Day.

Úvodní závod Carboniacupu se v Mostě odehrál v ne příliš dobrých podmínkách, kdy především zima trápila jezdce i techniku, tento druhý letní závod se už nesl v zcela jiném duchu a jezdci museli přemýšlet, jaké gumy do závodu nasadit. Nebyla žádná extrémní vedra a na jezdce čekaly tréninkové jízdy, kvalifikace a pak již ostré závodní jízdy. I tentokrát museli organizátoři, kvůli velkému zájmu jezdců, rozdělit skupinu A na dva samostatné závody. Bylo skutečně na co koukat a na závodní dráze v Mostě se objevily i zajímavé novinky.

V A1 do 1600ccm s přehledem zvítězil Jiří Mika na Citroenu Saxo, když za jeho zády skončil Miroslav Pešek na Fordu Fiesta i Manfred Fraissl z Rakouska s Fiatem Ritmo Abarth.V podskupině A1.3 si zlato odvezl Eckerard Niedhold, před Thomasem Rothem a Johnny Schönfelderem z Německa, všichni na Ladách.

Dvoulitry A2 zcela ovládl Pavel Zeman s Mazdou RX8, před druhým Mojmírem Pribulou s Renaultem Clio a na Jiřího Zemana s Hondou CRX, se konečně usmálo štěstí a dokončený závod na třetím místě přinesl také příděl bodů. Ve velmi početně obsazených třílitrech A3 se sice 5 jezdců z Německa ani do závodu nepodívalo, ale i tak závod dokončilo 10 vozů v této třídě a v ní zvítězil Walter Forster z Německa na BMW M3, před Polákem Adamem Baczynskim na Porsche 944 S2 a bronz bral v Mostě Dušan Vít s dalším BMW M3. Ve druhé závodní skupině startovali vozy skupina A4-A9.

Ve třiapůllitrech skupiny A4 vévodil Němec Riccardo Müller s VW Scirocco R-Cup, který si s přehledem poradil s Jiřím Hoškem, prvně startujícím jezdcem s Nissanem 350Z a Martinem Tothem s BMW M3 GTR. V A5 zvítězil Rakušan Wolfgang Luber s Ferrari 430 Challenge, před Nico Dauererem na Seat MK1, vůz Ford Mustang Jana Starosty tentokrát do závodu nenastoupil. V A7 více upravených dvoulitrech zvítězil Němec Josef Dauerer na VW Scirocco a druhé místo odváží Radek Layer s Renaultem Clio, když ani Chabr, ani Bažata nakonec do závodu nastoupit nemohli. Ve skupině A9 pro více upravené vozy nad 3500ccm zvítězil v Mostě suverénně ToMi z týmu RTR Projekts s KTM X-Bow GTX, porazil jak Němce Christiana Arnolda se stejnou technikou, i Pavla Sovičku, který musel startovat s náhradním vozem Audi R8 GT4 a odvezl si bronzový pohár.

Sériové cestovní vozy skupiny B1 do 1600ccm přinesly vítězství Davidu Drugdovi se Suzuki Swift Sport, před Janem Bártou na Citroenu a Jiřím Zemanem st. s Hondou CRX. Ve dvoulitrech si pro zlatý pohár dojel Miloš Merta se Subaru BRZ, před Liborem Šajnerem na Toyotě GT86 a třetí příčku obsadil v Mostě Michal Zimmer s Hondou Civic. Ve třílitrech B3 vládl Ondřej Zahradníček s BMW M3, před Milanem Zubatým s Fordem Fiesta a Tomášem Benešem s Alfou Romeo. V B4 si zlato vyjel Radek Zimmer na Lotusu Exige, před druhým Ondřejem Fričem s Lotusem Elise Cup. V nejvíce obsazené B5 nad 3500ccm vybojoval první místo Josef Hrdlička s Porsche GT3 RS, před Pavlem Sovičkou s Lotusem Exige Cup a bronzový pohár obdržel Švýcar Robert Ziegler s Porsche GT3. V B6 mezi Abarthy dojel osamocený Rado Obrtal ze Slovenska.

Ve skupině C prototypů a speciálních vozů jsme bedlivě očekávali start dvou prototypů PRC známých ze Sports Car Challenge, která se dříve v Mostě také pravidelně jezdila a patřila k ozdobám Truck Prix. Ve skupině C1 do 1400ccm si pro výhru dojel Němec Daniel Hentschel s Performerem, před Rakušanem Markusem Hoferem na stejném stroji a bronz si zasloužil Sven Kahnt z Německa na Pacemakeru. Ve skupině C2 nad 1400ccm zvítězil mezi prototypy Peter Kormann s PRC WPR60 Audi Turbo, před Jürgenem Kapellerem z Rakouska na Radicalu SR3RS, když další tři vozy i Jasmine Fiedler s PRC Honda do cíle nedorazily. Ve slabších Caterhamech C3 do 1600ccm absolvoval na nejlepším místě Marek Bláha, před dalším Caterhamem Itala Simone Agliettiho. V C4 Caterhamech nad 1600ccm dominoval startovnímu poli Jakub Křeček, před Martinem Křečkem a bronzový post obdržel Tomáš Voldřich. C5, neboli KTM X-Bow vyhrál Milan S. z RTR Projects, druhý dokončil závod Miroslav Šimon a třetí místo se usmálo na Honzu Kopeckého.

Formule skupiny D slibovaly plný rošt a zajímavou podívanou. V D1 Tom Flemming předvedl trochu ohně, a tak se z vítězství radoval Martin Walther, před Markusem Dietzem na formulích BMW. Mezi jezdci do 1400ccm s automobilovými motory D2 pak dominoval Ondřej Fuk s Tomisem 99-02, před Němci Kay Hähnerem na Estonii 21 a jeho krajanem Hartmutem Heidickem na Tark-Kavor. Ve skupině D3 tedy do 1600ccm si vítězství odváží Němec Nils Holger Wilms s postarším Melkusem 90, před Niklasem Meisenzahlem na F- ADAC a se stejným vozem dojel třetí Heiko Werner. Ve skupině D4 dvoulitrů projel vítězně cílem Jan Wagenknecht s formulí Renault 2.0 týmu SBM Motorsport, druhý skončil Honza Rieger s Glorií C8F, tedy velmi dobrý čas na takovou formuli a bronz si odvezl Libor Neckář s Masters ToroRosso. Ve skupině D5 pak zvítězil Ralf Glässer, před svým krajanem Ralfem Bürgerem na F4.

Další závod čeká jezdce v maďarském Pannoniaringu 09. srpna 2022.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru