Most – Panattoni Racing Day uzavřel letošní závodní sezónu Hankook Carboniacupu na domácím autodromu v Mostě, kde se jezdci sešli již potřetí a účast byla ohromná.
Neuvěřitelných 125 přihlášených vozů a maximální kapacita tratě pro 30 závodních strojů slibovaly již před závodem kvalitní podívanou. Své finance do závodu v Mostě tentokrát vložila firma Panattoni, a tak den nesl její jméno.
Do hlediště i depa autodromu našli cestu i diváci, ale rozmary počasí tentokrát přinesly i déšť, či docela chladné počasí. Proto výběr obutí před jednotlivými sekcemi nebyl rozhodně v některých chvílích jednoduchý a trať po dešti i osychala. Zájem o závody v Mostě však měli nejen Němci, ale i Slováci, Rakušané, Švýcaři, Poláci, Francouzi a také Maďaři. Ne všichni se v přemíře snahy dohnat co nejlepší čas dočkali cíle závodu, ale i to k motorsportu prostě patří a záchranáři měli místy dost napilno.
Závody začaly dvěma volnými tréninky a pokračovaly kvalifikací. Odpoledne pak čekaly na jezdce samotné závody.
Skupina A byla rozdělená opět na dva samostatné závody podle objemu motoru. Závod A1 vyhrál Miroslav Pešek na Fordu Fiesta, před Rakušanem Fraisslem s Fiatem Ritmo a Zdeňkem Sekyrkou na Škodě 130RS.
V A1,3 dominoval Petr Zelenka na Suzuki Swift, před Thomasem Rothem s Ladou 2105 a Jonny Schönfelderem na stejné voze.
A2 si podmanil překvapivě Mirek Pribula s Renaultem Clio, před Tomaszem Lachem z Polska na Mazdě MX5 a Pavlem Zemanem s Mazdou RX-8.
Třílitrům A3 kraloval Dalibor Vopat s čoudící Audi A3, před Němci Olafem Haeusnerem a Danny Teuberem s BMW M3. Zde nedojelo hned 5 vozů.
V A4 do 3500 ccm úřadoval Petr Koukola z Janík Motorsport na Hyundai Elantra TCR po Maťu Homolovi, druhý dojel Martin Toth s BMW M3 GTR a bronz odvezl Ferenc Taschner s BMW M3 do Maďarska.
V A5 dojel pro vítězství Walter Forster na voze BMW a v A6 pro Octavia III Trophy zvítězil David Kratochvíl před Josefem Vágnerem.
A7 pro více upravené dvoulitry odvezl zlato domácí Matěj Chabr s VW Golf 3-B a A8 patřilo zlato Petru Krejsovi s Lotusem Exige.
Z devíti jezdců A9 nakonec bylo klasifikováno jen 5. Z vítězství se radoval Andrew Kunitsa na Porsche 991 GT3, když porazil Jana Marečka na KTM GTX a Pavla Sovičku na Corvette Z06 GT stáje Blue Garage Racing. Pavel Bouška s vozem BMW M4 GT4 dojel pátý.
Hezké startovní pole tentokrát očekávalo závod v Mostě ve skupině B cestovních vozů. V B1 zvítězil David Drugda se Suzuki Swift, před Jiřím Zemanem starším s Hondou CRX a Ondřejem Emygerem na Mazdě MX5.
Libor šajner pak vévodil skupině B2 s Toyotou GT86, když za jeho zády skončili s Hondou Civic jedoucí Michal Zimmer a Jiří Vaněček s Mazdou RX-8.
Třílitrům B3 vládl překvapivě Jiří Ruml z Flexton Racing na Yaris GR, před Milanem Zubatým s Fordem Fiestou a Zdeňkem Čurdou na BMW 330ci.
V nejobsazenější B4 do 3500 ccm dojel pro zlato Radek Zimmer na Lotusu Exige, před Petrem Kourským s Mazdou MX-5 a Ondřejem Fričem s dalším Lotusem Exige. Nováček Vladimír Pohnětal dojel s BMW čtvrtý.
Nejsilnějším vozům B5 kraloval Pavel Sovička na Lotusu Exige 430 Cup stáje Blue Garage Racing, před Lukášem Urbanem na Alfě Romeo Giulia a Zdeňkem Šimoníkem s BMW.
Nejméně vozů se tentokrát při Panattoni Racing Day 2023 sešlo ve skupině C, ale ani tady nechyběly souboje a hezké momenty při deštivém závodě. Skupině C1 dominoval Ddaniel Hentschel na voze Performer, který se s nástrahami deštivého počasí popral nejlépe. Druhý dojel jeho německý kolega Sven Kahnt s Pacemakerem a bronzový podest obsadil na stupních vítězů Markus Hofer z Rakouska na Performeru.
V prototypech C2 kraloval pořadí Jiří Švec s prototypem Funyo SP5 Evo, před Rakušanem Karl Heinz Matzinerem na Wolf GB08 a bronz zbyl na Jürgena Kapellera z Rakouska na Radicalu SR3 RS.
Caterhamům a odvozeným konstrukcím do 1600 ccm skupiny C3 vládl tentokrát Marek Bláha, před Simonem Agliettim. Ve skupině C4 nad 1600 ccm pak vítězství odvezl Jakub Křeček, před Martinem Křečkem a MiVim, který si mokrý závod velmi pochvaloval. V C5 pro vozy KTM X-Bow vyhrál Miroslav Šimon.
Třicet formulí na startu tu ještě nebylo. Skupina D slibovala před startem také napínavou podívanou s polem rozličných konstrukcí i stáří vozů, své také projevily jezdecké zkušenosti na osychající trati po safetycar fázi.
V D1 do 1300 ccm zvítězil Tom Flemming z Německa s Glorií C8f, před kolegy z Německa Martinem Waltherem a Markusem Dietzem na F-BMW.
D2 pro vozy do 1300 ccm s automobilovým motorem patřila Hadmuthu Heidickemu na Tark Kavor, před Jensem Kautem a Peterem Benzem na konstrukcích MT77 z bývalého poháru přátelství neboli dnešního HAIGO seriálu.
Šestnáctistovkám D3 vévodil Nils Holger Wilms s monopostem Melkus 90, když zvítězil před Heiko Wernerem na F-ADAC a Jeanette Siegert na MT77.
V nejvíce obsazených dvoulitrech zvítězil v Mostě po souboji s Wagenknechtem a Riegerem Rakušan Romann Hoffmann na Dallara 317 Toyota. Druhé místo patřilo Janu Wagenknechtovi a bronz odvezl domácí Jan Rieger na Formel Renault 2,0. Viktorie Šefrnová se v Mostě mnoho nesvezla, ale Melanie Klausová i přes počáteční problémy se zhasnutým motorem dojela šestá.
Ve skupině D5 pro vozy formule F4 kraloval Němec Ralf Gläser, před Ondřejem Fukem a Jakubem Matuškem.
Panattoni Racing Day se i přes trochu nepřízeň počasí vydařil a my děkujeme všem zúčastněným za podařený motoristický zážitek. Nyní chystáme vyhlášení sezóny a kalendář na příští rok, kdy se na vaši přízeň ve 14. sezóně Hankook Carboniacupu bude těšit celý pořadatelský team.