Most - William art RS a jeho divize Wars PilotTeam vyráží na úvodní podnik mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup na mosteckém autodromu se dvěma vozy Škoda Octavia ve třídách A2 a A8.

Za volant Škody Octavie DTM v divizi A2 do 2000 ccm, kde je váha auta s jezdcem limitována na 1120kg, usedne nováček Petr Morávek, který si do nového prostředí přináší zkušenosti z formulových závodů. Mostecký jezdec absolvoval test v podobě prvního závodu Edda Cupu a o víkendu jej už čeká premiérový ostrý start v profesionálním týmu. K ruce budou Petrovi nejen mechanici, ale zároveň závodní inženýr, aby mu pomohl dostat se co nejrychleji do tempa.

„Těším se moc, protože se chystám na novou zkušenost a testy navíc proběhly úspěšně, takže nám už nic nebrání pustit se do toho. Už je to slušná řádka let, co jsem začínal s Formulí Škoda a následně závodil s Formulí Ford, což jsou školní monoposty a praxe k nezaplacení, tak pevně věřím, že ji zužitkuji v Carbonia Cupu, ale od toho jsou testy, abych novou techniku dostal pevně do rukou. Děkuji týmu William art RS a firmě PINC s.r.o., protože díky nim jsem se mohl po dlouhé pauze vrátit zpátky k závodění, což je velice příjemná záležitost,“ těší se na návrat a premiérovou sezonu ve velkém seriálu Petr Morávek.

Vít Smejkal se postaví na start v divizi A8 s vozem Škoda Octavia Kit Car vážícím 900 kg s předním náhonem a motorem o výkonu 380 koní se sekvenční převodovkou. Litvínovský závodník je absolutním vicemistrem Carbonia Cupu ze sezony 2013, přičemž svou kategorii A4 tehdy vyhrál. Nyní ve třídě A8 bez váhových limitů svede přímé souboje s vozy Porsche nebo Ferrari.

„Na Start Carbonia Cupu se těším, protože pauza mezi sezonami je vždy dlouhá. U stáje Wars PilotTeam mám 5 let zkušeností a i za tu dobu se dá stále zlepšovat. Mým cílem pro letošní sezonu je další posunutí limitů vozu a bezchybná jízda na tratích, se kterými nemám zkušenosti, protože v poslední době jsem piloval prakticky jen Most. Obrovský dík patří mechanikům, protože kvůli mému oznámení o pokračování spolupráce krátce před koncem zimní přestávky neměli příliš času na vyladění auta. Ale odvedli skvělou práci a vše stihli. Poděkovat bych chtěl také rodině, sponzorům a partnerům, kteří mi velice pomáhají,“ shrnuje situaci před prvním závodem sezony zkušený Vít Smejkal.

0804stransky1

Šéf stáje Wars PilotTeam Jiří Stránský.

Šéf stáje Wars PilotTeam Jiří Stránský působí v Carbonia Cupu od začátku seriálu a je jedním z jeho spoluzakladatelů, sám pak jako závodník dvakrát vyhrál svou třídu. Cílem letošní sezony je dojet všechny závody a co nejlépe zaučit nové jezdce, kteří dostanou maximální podporu.

„Chceme fungovat jako líheň jezdců, jimž dáme příležitost v Carbonia Cupu, aby v budoucnu mohli pokračovat do velkých týmů a prestižnějších soutěží. Proto u nás v týmu letos startují dva noví jezdci, kromě Petra Morávka je to Dominik Koutský, který nás bude reprezentovat v závodech do vrchu. Vážíme si rovněž příchodu závodního inženýra Míry Žaluda, díky němuž celý tým zrychlil. Oba vozy nyní disponují telemetrií AIM, a proto máme velké množství dat. Tím se neustále posouváme dál a platí to i v případě zkušeného Vítka Smejkala, jemuž jsme na nedávných testech ukázali, že s vozem může jet ještě rychleji a vštípili jsme mu novou motivaci pokračovat dál. Prostor ke zlepšení má například na Masarykově okruhu v Brně či na Hungaroringu, kde ještě nestartoval. Cílem je odjet Carbonia Cup co nejlépe, ale úspěchem pro nás bude především správná práce s mladými piloty,“ popisuje vyhlídky do prvního závodu v Mostě a cíle na sezonu týmový šéf Jiří Stránský.

Úvodní podnik sezony 2017 mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup na Autodromu Most proběhne o tomto víkendu 8. – 9. 4., v neděli jsou na programu tréninky od 9:00 do 12:20, kvalifikace od 13:20 do 15:25 a závody v jednotlivých třídách proběhnou od 15:30 do 17:50. Vítěze vyhlásí pořadatelé v 18:35.

Richard Tesař

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru