Ústecký kraj – E-shopy s tím začaly prakticky okamžitě po Štědrém večeru. Kamenné prodejny čeká další zátěžový test nyní. Začaly výprodeje a slevové akce!
Kdo nemá nyní na výloze nepřehlédnutelnou ceduli informující o výhodném nakupování, jako by nebyl. Lidé do obchodů míří utratit darované peníze či poukázky, někdo si nechává nákup dárků vyloženě až po svátcích. Za stejnou částku může totiž nakoupit mnohdy více věcí.
Přesto je dobré se při nakupování vyzbrojit nejen rychlostí, ale i opatrností. Toto jsou tři nejčastější prohřešky, které obchodníci dělají. Vycházíme ze zkušeností České obchodní inspekce, která se na slevové akce a jejich řádný průběh zaměřuje v průběhu celého roku.
Kde chybují obchodníci?
Obchodníci nesprávně účtují deklarovanou cenu zboží, kdy např. cena uvedená u vystaveného zboží v provozovně je jiná než cena účtovaná u pokladny.
Prodávající neinformují v souladu s cenovými předpisy spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, jedná se i o případy, kdy spotřebitel není seznámen s konečnou cenou, platnou v okamžiku nabídky, popřípadě je tato cena uvedena nejasným anebo neúplným způsobem, např. u zboží je uvedena cena před slevou a informace o slevě v % vyjádření bez uvedení konečné ceny nebo na zlevněném zboží je uvedeno několik informací o ceně a spotřebitel tak není schopen určit, která z uvedených cen je platná.
Prodávající nedodržují povinnosti při vydání dokladu při zakoupení výrobku.