Již od nepaměti obchodu se podnikatelé a producenti výrobků či služeb trápí s jednou věcí. Jak přilákat více zákazníků. Mohou nám k tomu pomoci moderní technologie, osvědčené postupy nebo neotřelá řešení.
Buďte vidět - už z ulice
Mezi věci, které přilákají zákazníka na první pohled, je vaše prezentace do ulice. Je to jen malá plaketka, výloha nebo znak nad dveřmi? Už to má vliv na to, jestli k vám zákazník jak fyzicky trefí, ale také, jestli se rozhodne jít dovnitř. A pokud o vás neví, je pravý čas to změnit! Co takhle zkusit velkoplošný tisk na plachtu, kterou přiděláte na fasady domu, v němž sídlíte, nebo rovnou malbu na omítku?
Něco lákavého, netradičního a extravagantního jako toto jistě přitáhne oko každého kolemjdoucího. Zvolte si vlastní barvy a používejte. Nechte vaše logo ve dveřích nebo na vývěsní ceduli oslnit zákazníka tak, že vás nemine. Můžete vyzkoušet netradiční materiály - od dřeva, po kov nebo nejrůznější drahokamy, kovové prvky či překližku. Fantazii se meze nekladou.
Data sem, data tam
Málo kdo již dnes dá na tzv. dojmologii. Většina lidí, kteří něco vyrábějí, používá k rozhodování data. A to jak ta o vlastních produktech a službách, tak ta od zákazníků. Co se jim líbí, co nejvíce nakupují, co vyhledávají a jaké trendy hýbají současnou společností. A to je věc, která by neměla uniknout i vám Ať už to budete dělat analýzou vlastních webových stránek nebo e-shopu, dotazováním, pozorováním nebo jinými metodami. Bez toho, aniž byste vědli, že to co děláte se lidem líbí a chtějí to, se daleko nedostanete. Analytice zdar!
Moudro našich dědečků
A když už znáte svého zákazníka. Jste si jistí, že jsou vaše výrobky nebo služby kvalitní. Snažíte se pro zákazníka udělat první poslední, aby byl spokojený jak při výběru zboží, tak při koupi. Je potřeba myslet na budoucnost. Zaměřte svou pozornost na vlastní marketing. Jak jej děláte? Máte nějakou strategii a koncepci? Kam s tím směřujete? A kam a proč směřujete s vaší firmou - je toto z marketingu vidět? Definujte si, proč a s jakým cílem děláte to, co děláte. A pak to nechte promluvit za vás ve vaší kampani.
Buďte inovativní a snažte se odlišit od konkurence (proto je dobré ji mít neustále na zřeteli a pozorně se s ní seznámit). A samozřejmě nezapomeňte, že ne vše, čeho si sami nějak ceníte, může odpovídat tomu, co by za daný produkt a lužbu dal zákazník. Nastavte si tedy cenu tak, aby vyhovovala oběma stranám. Protože jedna z věcí, na kterou Češi doopravdy dají, jsou výhodné nákupy a slevy. Říká se, že jen na Black Friday firmy běžně získají tolik jako za celý předchozí měsíc. Nepodceňujte tedy ani povahu našeho národa a to, jaké zvyky a tradice se do současných nakupujících všech věků promítají. A v neposlední řadě, ta nejlepší reklama je ta ústní. Takže pokud se vám povede motivovat své zákazníky, aby vás doporučovali, máte vyhráno.