Postoloprty – Stavaři pokračují ve výstavbě nového úseku dálnice D7 mezi Bítozevsí a Postoloprty. Jak to tam vypadá aktuálně na začátku května? Podívejte se na budoucí dálnici na našich snímcích.
Stavba 3,7 kilometru dlouhého úseku navazujícího na dálnici od zóny Triangle k Chomutovu začala v září 2016.
Vzhledem k tomu, že navržená trasa kopíruje v celém úseku stávající silnici I/7, byla navržena tak, aby bylo možné provádění stavby po částech, za provozu na trase silnice I/7. Po vybudování doprovodné komunikace II/607 a nového jízdního pásu (severně od stávající silnice I/7) na ně bude střídavě převedena doprava, dojde k odstranění stávající silnice I/7, vybudování zbývajícího jízdního pásu a zprovoznění celého úseku v plné šíři. Během výstavby tak bude doprava převáděna střídavě na doprovodnou komunikaci a na vybudovaný severní pás.
Stavba zahrnuje mimo jiné vybudování jedné mimoúrovňové křižovatky „Postoloprty – západ“ napojující silnici druhé třídy II/607.
S uvedením do provozu se počítá v dubnu příštího roku.
Fotogalerie
Dálnice D7 postupně nahrazuje silnici I/7, která zajišťuje dopravní propojení hlavního města Prahy se severozápadní částí republiky a napojení na silniční síť SRN ve směru Praha–Slaný –Louny–Chomutov. Stávající uspořádání se postupně rekonstruuje na čtyřpruhové uspořádání jako dálnice. Současně se budují obchvaty obcí a městských aglomerací. Aktuálně se staví dálniční úsek na Žatecku.
Dálnice D7 tvoří v plánech české dálniční sítě doplňkový tah, který není součástí hlavních mezinárodních koridorů, nicméně představuje významný přínos pro ekonomiku a zaměstnanost jednoho z nejchudších regionů v České republice. Spojení průmyslového Mostecka a Chomutovska s hlavním městem či rychlejší napojení na Německo a tím i západní Evropu představují výrazné stimuly zejména pro zahraniční investory. Rovinatá krajina mezi Žatcem, Louny, Mostem a Chomutovem totiž představuje ideální prostor pro umístění velkých průmyslových zón. Příkladem může být již zmíněný Triangle či Joseph.