Litvínov - Do 2. prosince jsou naplánovány výluky na trati mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Železnice zde prochází kompletní rekonstrukcí spojenou s elektrifikací. Mezi nádražími jsou již položeny nové koleje, jezdí po nich zatím ale jen pracovní stroje.
Výluky mezi oběma stanicemi začaly letos v červnu. Trať až do Oldřichova projde celkovou přestavbou v následujících dvou letech. Celkové investiční náklady dosahují 1,1 miliardy korun.
Stavba je v souladu s dopravním konceptem Ústeckého kraje, který počítá se zavedením přímých elektrických vlaků z centra regionu až do Litvínova. Její součástí je proto i vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem.
Nádraží v Louce u Litvínova. Foto: Oldřich Hájek
Stavební práce z Oldřichova do Litvínova potrvají dohromady dva roky, úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí.
Přístup k vlakům bude plně bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Louka u Litvínova.