Je to tady! Most přes Mezibořskou ulici se téměř po roce a půl otevírá
Most přes Mezibořskou ulici se otevírá po 17 měsících. Foto: Oldřich Hájek
Litvínov

Litvínov - Ve čtvrtek 9. června v 10 hodin bude slavnostně otevřen most přes Mezibořskou ulici v Litvínově. Jde o součást páteřní komunikace města – Podkrušnohorské ulice.

Z důvodu demolice a stavby mostu byla veřejná i soukromá doprava vedena objízdnými trasami. Most byl uzavřen v pátek 29. ledna 2021. Otevření bylo naplánováno na září 2022. „Jsme rádi, že se podařilo stavbu dokončit o řadu měsíců dříve a můžeme trasu otevřít už na začátku června. Je to dáno perfektně připraveným projektem a neméně skvělou prací stavebních firem a dalších zúčastněných,“ chválí průběh jedné z největších investičních akcí města Litvínova místostarosta Karel Rosenbaum, do jehož gesce investice města spadají. Dotčené linky MHD začnou dle svých původních tras jezdit v neděli 12. června.

Demolice a stavba nového mostu byla jednou z nejvýznamnějších investičních akcí posledních let. „Musím připomenout, že jde o stavbu, pro niž město vyhlásilo architektonickou soutěž. Pod vítězným návrhem jsou podepsáni architekti Marek Blank, Petr Tej a Janek Srnka,“ připomíná starostka Kamila Bláhová. Dodává, že porota ocenila, jak je návrh svými liniemi designově čistý. Vyzdvihla také jeho jednoduchost a subtilnost.

Výhody oproti původnímu přemostění popsal architekt Marek Blank: „Nový most je téměř 100 metrů dlouhý a nahrazuje původní, již nevyhovující konstrukci. Jednoduchá, lapidární stavba z předpjatého betonu má městské měřítko. Byla půdorysně zúžena tak, aby poskytla více prostoru okolo stojícím budovám. Most je opatřen nízkohlučným asfaltem a odhlučněnými mostními závěry pro dosažení optimálních akustických parametrů.“ Vedoucí odboru investic a regionálního rozvoje Michaela Sloviaková doplnila, že projekt kromě mostu také řešil přestavbu propustku Divokého potoka.

Smlouvu na stavbu město uzavřelo se sdružením firem FIRESTA + VHS (Vodohospodářské stavby, s. r. o.). Sdružení předložilo nabídkovou cenu cca 119 mil. Kč vč. DPH. „V průběhu stavby jsme jednali jen jednou o navýšení ceny z důvodu obrovského nárůstu ceny železa. Odůvodnění jsme akceptovali,“ podotýká místostarosta Rosenbaum. Celkové náklady demolice a výstavby mostu včetně architektonické soutěže, projektové dokumentace, technického dozoru, doplněného osvětlení pod mostem, atd. nyní činí cca 133,8 milionů Kč vč. DPH.

Město Litvínov získalo na tuto investiční akci dotaci z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury z programu pro financování výstavby, modernizace nebo oprav místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací v místech křížení s nadřazenou dopravní infrastrukturou. Dotace bude poskytnuta v max. výši 75 % z celkových uznatelných nákladů. Jedná se tak cca o 82 milionů Kč.

„Spolufinancování dotací od Státního fondu dopravní infrastruktury bylo pro město více než přínosné. Získaná úspora umožnila městu připravit i další potřebné projekty. Děkuji všem, kteří se na přípravě a výstavbě podíleli, i těm, kteří svým rozhodnutím realizaci umožnili,“ uzavírá starostka Kamila Bláhová.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru