Mostecko - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tento týden soutěže na zhotovitele šesti významných staveb. Revitalizovat a elektrizovat se bude také trať z Litvínova do Oldřichova či rekonstruovat železniční stanice Řetenice.
„SŽDC jako jeden z nejvýznamnějších investorů v zemi aktuálně připravuje akce v různé fázi projektové přípravy za více než 60 miliard korun. Jen do konce letošního roku plánujeme vypsat soutěže na samotnou realizaci staveb, které v celkových investičních nákladech překročí 20 miliard korun,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda a současně doplňuje: „První šestici staveb jsme vypsali tento týden, jejich celkové investiční náklady dosahují částky 8 miliard korun.“
SŽDC vypsala mezi dalšími také soutěž na zhotovitele revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov, a to za jednu miliardu korun, či rekonstrukce železniční stanice Řetenice za 907 milionů korun.
Práce na elektrizaci v Litvínově budou znamenat kompletní rekonstrukci celé trati. Výrazně se tak zkvalitní provozování osobní regionální dopravy mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Elektrizovat se bude úsek Louka u Litvínova – Litvínov a rekonstrukcí projde zbylý úsek trati, zvýší se traťová rychlost až na 100 km/h. Nedílnou součástí revitalizace je rekonstrukce železničního svršku (kolejí, výhybek) a spodku, mostů a propustků, dále vybudování nových nástupišť ve výšce 550 mm nad kolejí, trakčního vedení a také sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Provoz bude dálkově řízen dispečerem z Louky u Litvínova.
V případě rekonstrukce stanice Řetenice se počítá s modernizací uvedené stanice a částí navazujících úseků směr Oldřichov u Duchcova a Lovosice. V samotných Řetenicích je navrženo ostrovní nástupiště o délce 120 m a vnější nástupiště o délce hrany 50 m. Přístup na nově vzniklá nástupiště bude přes stávající lávku doplněnou o schodiště a dva výtahy. Realizovat se bude nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení.