Panenský Týnec – Ministr dopravy Vladimír Kremlík zahájil v úterý stavbu dalšího úseku dálnice D7, kterým je rozšíření obchvatu Panenského Týnce na spojnici mezi Prahou, Ústeckým krajem a oblastí kolem německého města Chemnitz. Hotovo má být na podzim roku 2021.
„Podle posledního sčítání dopravy v roce 2016 zde projíždělo více než deset tisíc vozidel denně. Od té doby provoz houstne a sílí, a tak každá nová část dálnice řidičům pomůže. Předjíždění na novém úseku bude bezpečnější, sníží se riziko čelních srážek,“ říká k zahajované stavbě ministr dopravy Vladimír Kremlík.
„Vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy již stávající silnice I/7 kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Silnici I/7 od Slaného po Chomutov tedy postupně přebudujeme na čtyřpruhovou dálnici D7. Hned v příštím roce zahájíme výstavbu dalších dvou úseků, a to u Loun a u Chlumčan,“ uvedl při zahájení stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Zkapacitnění tohoto obchvatu obce je součástí přeměny stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Právě rozestavěný úsek má délku 3,5 km a bude stát 685 milionů korun bez DPH.
V příštím roce by ŘSD by mělo zahájit zkapacitnění obchvatu města Louny a zkapacitnění 4,5 km úseku u Chlumčan. Na Panenský Týnec navazující úsek do Kutrovic by měl být zahájen do roka od dokončení obchvatu. Dostavbu celé D7 je v tuto chvíli odhadujeme odhadován na rok 2025.
Kromě spojení se Saskem je cílem nové D7 zajistit dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména průmyslové zóny Žatec-Triangle, jedné z největších v České republice.
Hlavní silniční tah D7 Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně se státy Evropské unie.