Do Mostu budou vlaky zajíždět až 250kilometrovou rychlostí! Už za 14 let
Rychlovlak. Ilustrační foto: CC0
Most

Praha, Most - Správa železnic představila projekt vysokorychlostní tratě (VRT) na jednání se zástupci města Louny. Právě do Loun a dále do Mostu totiž bude odbočovat nová trať z vysokorychlostního koridoru mezi Prahou a Drážďany.

Připravovaná vysokorychlostní železnice výrazně zkrátí jízdní dobu mezi Prahou, Louny a Mostem. Například cestující mezi Prahou a Louny stráví ve vlaku v současnosti průměrně dvě hodiny. Po spuštění odbočné tratě bude možné tuto trasu absolvovat za zhruba 30 minut. Podle ředitele odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martina Švehlíka bude přiblížení města k metropoli dalším impulsem pro rozvoj regionu: „Dobrá dostupnost Prahy veřejnou dopravou umožní zvýšení mobility místních a může pomoci do Loun přivést nové obyvatele. VRT také zatraktivní region pro investory, kteří vyžadují kvalitní infrastrukturu nejen pro přepravu zboží, ale také pro své zaměstnance.“

2407vrt2

V prezentaci se Správa železnic zaměřila na obecné přínosy projektu VRT pro Českou republiku i samotný region. K těm patří například stimulace hospodářského růstu, ekologický provoz železniční dopravy nebo sbližování regionů s ekonomickými centry ČR. Představila také dosavadní postup příprav vysokorychlostní tratě Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, ze které bude trať na Louny a Most odbočovat. Zástupci Správy železnic rovněž popsali základní pravidla pro navrhování tras v území, strukturu připravované studie proveditelnosti či možná technická a provozní řešení nové trati.

2407vlakymostlouny

„Budoucí VRT Poohří vnímám jako jedinečnou příležitost nejen pro město Louny, ale celý region. Vítám, že Správa železnic již od fáze studie proveditelnosti stojí o dialog se samosprávami,” uvedl starosta města Louny Pavel Janda.

Práce na studii proveditelnosti, která prověří veškeré aspekty připravované tratě, budou zahájeny ještě letos. Projektanti v rámci studie také posoudí, zda by nová železnice měla sloužit pouze osobní nebo i nákladní dopravě. Spuštění provozu na nové trati do Loun a Mostu očekává Správa železnic v roce 2035.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru