ROZHOVOR: Dopravní podnik přijímá nové řidiče, další jsou v autoškole. Krácení spojů brzy vyřešíme, říká primátor Mostu Jan Paparega
Ilustrační foto: město Most
Most

Most – Mostecký dopravní podnik se potýká s nedostatkem řidičů a řidiček autobusů městské hromadné dopravy. Musí kvůli tomu rušit vybrané spoje na několika linkách. Jan Paparega, primátor města Mostu, které je jedním z akcionářů Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova, komentuje současnou situaci.

Pane primátore, v Mostě nevyjíždějí některé autobusové spoje. Čím je to způsobeno?

Je to způsobeno tím, že v dopravním podniku máme aktuálně nedostatek řidičů. Problém vznikl v kontextu výluky, která je způsobena rekonstrukcí tramvajové trati Most – Litvínov, kde bylo potřeba nasadit více řidičů autobusů. K tomu se přidalo to, že někteří zaměstnanci dopravního podniku jsou v marodním stavu. Tímto ale neomlouvám vedení dopravního podniku. Mělo předjímat a mělo být na tuto situaci připraveno, tak aby bylo schopno zajistit dopravní obslužnost v rozsahu, ve kterém byl plán dopravy schválen.

Mělo město Most nějakou možnost tu vznikající situaci ovlivnit?

Jako akcionář jsme to ovlivnit nemohli. Informaci jako takovou jsme se dozvěděli docela pozdě. Byli jsme z toho samotní překvapení, protože od pana ředitele jsme informaci o nedostatku řidičů neměli v nějakém předstihu. Samozřejmě hned poté, co ten problém vznikl, tak jsme s ním hovořili. Řekl, že má nějaký plán, jak nedostatek řidičů zasanovat. Aktuální zpráva je taková, že měl podepsat nějakých šest nových řidičů. Někteří řidiči jsou aktuálně v autoškole. To znamená, že je to další plus. Já věřím, že v nějakém střednědobém horizontu tenhle problém odstraníme tak, aby plán dopravní obslužnosti města Mostu i Litvínova nebyl krácen o jakékoliv spoje.

Může v tuto chvíli město jako akcionář dopravnímu podniku nějak pomoci? Má dopravce dostatek prostředků na nové řidiče?

V tuto chvíli se můžeme podílet pouze na tom, že budeme informovat o podmínkách, které nabízí dopravní podnik. Není to asi o financích. Finanční prostředky by dopravní podnik měl mít na to, aby zaplatil řidiče. Tenhle problém ze strany vedení dopravního podniku nebyl avizován. Takže pomoc, kterou můžeme nabídnout, je spíše informativní.

Je o práci řidiče autobusů v Mostě zájem?

To je dobrá otázka. Bohužel na špatného člověka. Když jsem se zajímal o finanční podmínky, za kterých tady fungují naši řidiči, tak ten základ, za který nastupují, mě nemile překvapil. Na druhou stranu pan ředitel mi předložil přehled průměrných výdělků v rámci republiky v městských dopravních podnicích a tam na tom nejsme tak špatně. Pohybujeme se někde ve středu žebříčku. Takže finanční hledisko by nemělo být takový zásadním problémem.

Je Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova stabilním zaměstnavatelem?

Rozhodně je to stabilní zaměstnavatel. Hovořili jsme o tom s panem ředitelem, že bychom byli rádi, že bychom to překlopili do roviny, kdy řidiči, a nejenom řidiči, ale i zaměstnanci dílen a veškerý personál, budou hrdí na to, že dělají v městské organizaci. Tak jako tomu bývalo. Je tam skutečně finanční stabilita a lidé se nemusí bát, že by jim nepřišly výplaty. Je to samozřejmě garantováno ze strany akcionáře, kterým je jak město Most, tak město Litvínov.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru