Žatecko – Přibližně teprve jeden rok funguje dálniční oddělení policie u zatím nedostavěné dálnice D7, která má za pár let kompletně spojovat Chomutov s Prahou. Policisté mají sídlo v průmyslové zóně Triangle a starají se o bezproblémový chod dálnice (i budoucí dálnice) na desítkách kilometrů.
Práce policistů z dálničního oddělení spočívá v tom, že zajišťují, aby dálnice byla stále průjezdná a bezpečná. Také měří, zda řidiči dodržují povolenou rychlost. „Co se týká nehod, řešíme srážky se zvěří a malé dopravní nehody. Pokud se stane velká nehoda, řeší ji dopravní policisté z Chomutova nebo Loun a my vykonáváme pouze dohled,“ vysvětluje vedoucí dálničního oddělení Jiří Samuel.
Přestupky řeší na tomto oddělení jenom v případě, že se odehrají přímo na dálnici nebo na přilehlém parkovišti. „My jsme takový hybrid mezi dopravní policií a pořádkovou jednotkou,“ říká s úsměvem Samuel.
Práci by policisté z dálničního oddělení nemohli vykonávat bez silných a rychlých strojů. Prozatím mají k dispozici tři osobní auta, dva motocykly a dodávku na dopravní nehody. Do budoucna se ale jejich autopark má ještě rozšířit o dalších několik vozů.
Vedoucí dálničního oddělení Jiří Samuel. Foto: Oldřich Hájek
Problémem číslo jedna, který v současnosti vedení oddělení stejně jako mnoho dalších po celé zemi řeší, je nedostatek zaměstnanců. Nábor nových lidí se tu sice daří nadprůměrně, stále je ale ještě dvanáct míst volných. „Zájemci musí splňovat určité podmínky, jako je maturita, fyzické a zdravotní způsobilost a další věci. Práce u policie s sebou ale nese určité výhody,“ vysvětluje Jiří Samuel. Těmi jsou například různé vzdělávací kurzy, jistoty v zaměstnání a v neposlední řadě je to hlavně náborový příspěvek ve výši 110 tisíc korun.
„Práce u dálničního oddělení je nejenom zajímavá, ale hlavně to není žádný stereotyp. Každá služba je prakticky jiná,“ dodává závěrem vedoucí oddělení.