Provoz na „Středohorské železnici“ zajistí dál České dráhy. Vlaky dojedou z Ústeckého kraje až k Mácháči
Ilustrační foto
Most

Ústecký kraj - České dráhy podepsaly s Ústeckým krajem novou smlouvu nazvanou „Středohorská železnice“, která pokryje linky U6 a U11. Smlouva platí na deset let, tedy do roku 2032. Cestující se mohou těšit na motorové jednotky Stadler, které budou vybaveny tak, aby odpovídaly všem požadavkům objednavatele a splňovaly všechny podmínky provozu na české železnici.

České dráhy uzavřely novou smlouvu s Ústeckým krajem nazvanou "Středohorská železnice", protože se týká linek, které protínají České středohoří. Pokryje linku U6 z Lovosic přes Opárenské údolí a Úpořiny do Teplic v Čechách a linku U11 z Postoloprt přes Louny, Lovosice a Litoměřice horní n. do České Lípy. Obě linky mají mezi čtvrtou hodinou ranní a jedenáctou hodinou večerní základní 120minutový takt, který je ve špičkových časech na určitých úsecích posilován na 60 minut. Linka U11 bude v letních měsících prodloužena z České Lípy dvěma páry vlaků až k Máchovu jezeru do stanice Doksy.

Provoz na obou linkách bude zajišťován celkem devíti turnusovanými jednotkami RS1 a dvěma záložními. Nově pořízená vozidla mohou díky lepší dynamice více využít opravenou infrastrukturu, kde Správa železnic revitalizovala větší část úseku z Loun do Lovosic a letos dokončila také úpravu úseku z Litoměřic horního n. do Úštěku a stanici Žalhostice.

Motorové jednotky Stadler RS1 jsou nízkopodlažní podvozkové jednotky s kapacitou 71 míst k sezení, vybavené vakuovým WC s uzavřeným systémem. Vozidla prošla celkovou velkou opravou. Následně byly provedeny nutné úpravy, aby splňovaly všechny podmínky provozu na české železnici. Dále jednotky prochází úpravami, které jsou vyvolány požadavky objednatele, a které jsou zapracovány do uzavřené smlouvy. Jedná se zejména o osazení klimatizace, nového audiovizuálního informačního systému, Wi-Fi, zásuvek 230 V / USB pro drobnou elektroniku a GPS a také o nalakování vozidel do barev dle požadavku Ústeckého kraje. Úpravy budou kvůli prodlevě dodavatele dokončeny až v průběhu roku 2023. První vozidla jsou však očekávána v nejbližších dnech. Do té doby budou využívána vozidla stejné řady, ale bez úprav dle požadavku objednatele.

Provoz na linkách U6 a U11 zajišťují České dráhy podle nové smlouvy od začátku platnosti jízdního řádu 2022/2023, tedy od 11. prosince 2022. Smlouva je podepsána s platností na deset let. Předpokládaný roční dopravní výkon se blíží objemu 1,1 mil. vlakokilometrů.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru