Dálnice D7 u Loun se do prázdnin neotevře. Termín zprovoznění se totiž o několik měsíců posouvá
Výstavba D7 Louny. Foto: Jitka Fárová
Most

Louny – Výstavba zkapacitnění obchvatu Louny se prodlužuje o několik měsíců. Původní termín dostavby dálnice D7 u Loun byl červen 2023, kvůli technickým problémům vidí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevření až ke konci září tohoto roku.

„Oproti původnímu průzkumu, který samozřejmě předcházel veškeré projektové práci, jsme zjistili až během stavby, že předpokládaná únosnost původní komunikace neodpovídá požadovaný technickým předpisům a normám. To znamená, že bylo rozhodnuto o tom, že je třeba výrazným způsobem sanovat část té původní komunikace I. třídy na podstatně výrazně větších plochách a ve větším rozsahu než předpokládal projekt. Z toho důvodu byl změněn harmonogram,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl s tím, že z toho důvodu je třeba očekávat změny výstavby v oblasti financování, v oblasti nákladovosti a také i termín konečného zprovoznění.

Původně se mělo v celém 6,1 kilometrovém úseku provádět jenom 30% rekonstrukce v menším rozsahu a zhruba na 70% stavby měla být provedena pouze obnova asfaltového souvrství v tloušťce 20cm. „Dnes je ten poměr je výrazně jiný, máme zhruba 70% sanací, asi ¼ jde až pod úroveň konstrukčních vrstev. Takže jdeme do hloubek 120 až 150 cm,“ popsal změny Zdeněk Novák, ředitel oblasti Čechy západ Vinci Construction.

Během výstavby se také objevily tři tektonické linie kvůli rozhraní různého geologického prostředí. „Musí se zde navíc proti té sanaci ještě udělat nějaké vyztužení, je to technologicky náročnější i časově. Bylo by řešením tu dálnici celou vybrat, ale to samozřejmě bylo výrazně dražší, proto je ten postup zvolen tímto způsobem,“ vysvětlil Zdeněk Novák.

0806d74

Poté, co se odkryly asfaltové vrstvy a změřila se nosnost jednotlivých úseků, je prý reálný termín dokončení koncem září letošního roku. „Nyní už můžeme se zhotovitelem podrobněji plánovat dokončení stavby. V těch dílcích úsecích se realizuje několik sanačních prací, všechno odráží výsledky provedených zkoušek,“ uvedl oblastní ředitel ŘSD Chomutov Petr Vacek.

Stavba byla zahájena v srpnu roku 2020. Cena podle smlouvy byla přes 773 milionů korun. Technické problémy ji ale navýší. O kolik to bude, to zatím není jasné. „Cena bude upřesněna až po předání stavby,“ dodal na závěr Jan Rýdl.

0806d71

Zleva Petr Vacek, Jan Rýdl a Zdeněk Novák. Foto: Jitka Fárová

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru