Ústecký kraj – Krajská zdravotní, a.s. (KZ), usnadnila hospitalizovaným pacientům přístup k dotazníkům spokojenosti. Jejich prostřednictvím již celou dekádu sbírá a zpracovává anonymně poskytnutá data, na jejichž základě pravidelně vyhodnocuje vnímání kvality služeb ve svých zdravotnických zařízeních.
V současnosti společnost spravuje sedm nemocnic – v Děčíně, Ústí nad Labem, Teplicích, Mostě, Chomutově, Litoměřicích a Rumburku. Pohodlný přístup k dotazníkům spokojenosti hospitalizovaní pacienti nově získávají prostřednictvím QR kódu na propouštěcí zprávě. Dotazníky jsou nadále k dispozici i v tištěné formě v nemocnicích a na webu KZ ke stažení.
„Dotazníky spokojenosti jsou pro nás důležitým vodítkem k tomu, abychom mohli kontinuálně zlepšovat servis pro pacienty v našich nemocnicích. Proto jsme rozšířili možnosti, jak se mohou k dotazníkům dostat, a zároveň jsme maximálně zjednodušili přístup pro všechny, kdo vládnou moderními mobilními technologiemi. Pro přístup k dotazníkům spokojenosti jsme QR kódem vybavili propouštěcí zprávy pacientů. Předem děkuji všem, kdo nám i tímto způsobem umožní efektivnější sběr dat pro další zlepšování úrovně poskytované zdravotní péče,“ uvedl MUDr. Jiří Laštůvka, náměstek pro řízení zdravotní péče KZ.
Pacient, který obdrží propouštěcí zprávu s originálním QR kódem, je v systému identifikovatelný. Přihlásit k vyplnění dotazníku se tak tímto způsobem může jen jednou. Aplikace totiž pozná, že QR kód byl již použit a dotazník vyplněn.