Chomutov – Chomutovský zoopark reaguje na nešťastnou událost ve výběhu vlků a zavádí nová opatření a organizační změny. V areálu již od pondělí najdou návštěvníci vylepené cedulky s pohotovostním číslem. V zooparku je nově též přítomen vždy nějaký pracovník až do nástupu večerní služby.
K nešťastné události došlo v neděli v podvečer ve výběhu vlků. Samec vlka se zamotal do drátů elektrického ohradníku a několik desítek minut se z nich nemohl vyprostit. Neustále tak byl vystaven elektrickým výbojům. Z nepříjemného zajetí mu pomohli návštěvníci, kteří dráty nejprve nazvedli, později pak pomocí hrábí vlka ze sevření dostali.
Na zoopark se poté snesla vlka kritiky, návštěvníky nemile překvapilo, že nemohli dlouho dobu v areálu sehnat žádného odpovědného pracovníka, který by situaci začal řešit a zvířeti pomohl. Ředitelka zooparku Věra Fryčová pochybení přiznala. „V tomto případě se bohužel jasně projevil nedostatečný systém provozní péče, který v zoo nastavilo minulé vedení. Není možné, aby od zavření pokladen až do nástupu večerní bezpečnostní služby nebyl v areálu žádný pracovník,“ reagovala na nepříjemnou událost.
Psali jsme
{article 72275}[div class="articleinarticle"]
[title]
[image-intro] [introtext limit="300" strip="1"][/div]{/article}
Od pondělí proto zoopark začal pracovat na nápravě situace. Byl zřízen pohotovostní mobil, jehož číslo už visí na mnoha místech areálu. „Nezneužívejte ho, prosím, slouží pro mimořádně události,“ apelují na návštěvníky pracovníci zooparku. Pohotovostní mobil budou mít u sebe vždy vedoucí oddělení, kteří zůstanou v zooparku až do doby, než nastoupí večerní hlídač. I ten bude mít následně tento telefon u sebe.
Zaměstnanci zooparku začnou též v řádu několika dní pracovat na dvousměnný provoz, aby byl v každý čas v areálu k zastižení nějaký zaměstnanec.