Nynější rozhodnutí ovlivní městskou hromadnou dopravu na mnoho let, říká Daniel Dunovský, ředitel dopravního podniku
Daniel Dunovský, ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.
Most

Mostecko - Od roku 2015 pracuje Bc. Daniel Dunovský v DOPRAVNÍM PODNIKU měst Mostu a Litvínova, a.s., nejprve ve funkci náměstka ředitele, nyní ve funkci ředitele akciové společnosti. Jako člověk nezatížený provozní slepotou se dokáže velmi rychle a efektivně vyrovnat s různými problémy, které v tak velké společnosti, jako je dopravní podnik, musí denně řešit.

Jako člen městského zastupitelstva v Mostě (ProMOST) má však Daniel Dunovský někdy při řešení problematiky hromadné dopravy výhodu při jednání s politiky či akcionáři společnosti. Velké nasazení je třeba vyvinout například při snaze o zajištění co nejlepších pracovních podmínek pro zaměstnance dopravního podniku, ať už ve mzdové oblasti, či při zvyšování kvalifikace prostřednictvím školení.

Nejde však jenom o problémy, velký důraz klade Daniel Dunovský i na strategický rozvoj společnosti, neboť nynější rozhodnutí ovlivní městskou hromadnou dopravu na Mostecku na mnoho let. „Věnujeme se snahám o zlepšování kvality zejména tramvajové dopravy. Jedním z hlavních aspektů je zejména snaha o odstranění bariér, což znamená, že jsou pořizovány plně či částečně bezbariérové nízkopodlažní tramvaje se zádržnými systémy pro vozíčkáře a s informačním systémem včetně hlášení pro nevidomé,“ říká ředitel DOPRAVNÍHO PODNIKU měst Mostu a Litvínova, a.s., Daniel Dunovský.

Dlouhých jedenáct let byla tramvajová doprava na Mostecku jakousi Popelkou, nepořizovala se nová vozidla, první vlaštovkou bylo až pořízení dvou nízkopodlažních tramvají z Integrovaného programu rozvoje města Mostu - Doprava. V roce 2016 byla následně pořízena nízkopodlažní tramvaj EVO 1, která byla zakoupena za výhodných podmínek jako prototyp a je nyní nasazena na meziměstské linky Most – Litvínov. Tato tramvaj je plně klimatizovaná, vybavena volným wifi signálem pro připojení cestujících na internet a kamerovým systémem se záznamem. „Vzhledem k tomu, že nákup nových nízkopodlažních tramvají je přece jenom finančně náročný, zvolili jsme i alternativní způsob pořízení nízkopodlažních tramvají. Původní tramvaj T3 jsme vlastními silami rekonstruovali na moderní vozidlo typu Vario ve firemním barevném provedení interiéru, které je částečně nízkopodlažní. Je také vybavené volným wifi signálem, který umožňuje cestujícím připojit se k internetu. Toto rekonstruované vozidlo jsme nasadili do provozu také v roce 2016,“ upozornil Dunovský.

V letošním roce probíhá další přestavba tramvaje T3 na částečně nízkopodlažní vozidlo Vario. Vozidlo se po dokončení bude převážně pohybovat na meziměstské trati, bude ve stejném barevném provedení a bude vybavené wifi sítí pro připojení cestujících na internet a kamerovým systémem se záznamem. „Tyto přestavby jsou financovány pouze z vlastních prostředků DOPRAVNÍHO PODNIKU měst Mostu a Litvínova,“ dodal Dunovský. Podle něj je však připraven i další projekt spolufinancovaný Integrovaným regionálním operačním programem na zakoupení nových nízkopodlažních tramvají, v jehož rámci budou pořízené tři nové nízkopodlažní tramvaje o délce 20 – 25 metrů. Cílem projektu je udržet a zvýšit podíl udržitelné bezbariérové dopravy, přívětivé pro cestující a umožnit osobám se sníženou schopností pohybu či orientace kvalitativně vyšší standard přepravy. Nově pořízené vozy budou moderní, bezbariérové, budou opatřeny zádržnými systémy pro vozíčkáře, budou vybaveny informačním systémem včetně hlášení zastávek, systému hlášení pro nevidomé, wifi sítí pro připojení cestujících na internet a kamerovým systémem se záznamem. Nové tramvaje by se měly na linkách v Mostě a Litvínově objevit v polovině roku 2020.

Největší investicí v historii městské hromadné dopravy na Mostecku bude projekt na modernizaci tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem. „V současné době připravujeme žádost o dotaci z evropských fondů na realizaci projektu,“ řekl Dunovský.
Městskou hromadnou dopravu nezajišťuje dopravní podnik jenom tramvajemi, ale i autobusy. „Velkou pozornost musíme věnovat také obnově vozového parku autobusů. Od roku 2016 jsme pořídili na základě rámcové smlouvy celkem 15 nízkopodlažních autobusů, které nahradily dosluhující vozidla na LPG. Bohužel se už bezemisní vozidla s tímto typem pohonu nikde nevyrábí,“ vysvětlil Dunovský. Kromě autobusů byly v letech 2017 – 2018 pořízeny 4 sanitní vozy pro přepravu nemocných, zraněných a rodiček. Tato vozidla nahradila vysloužilé vozy ze stávajícího vozového parku zdravotnické dopravní služby.

Městská hromadná doprava je složitý mechanismus, který je nutné kvalitně řídit a zároveň poskytovat aktuální a rychlé informace cestujícím. „Proto jsme za finanční pomoci evropských fondů ve dvou etapách vybudovali moderní informační systém. Nejprve byl koncem roku 2015 zprovozněn informační systém na území města Mostu, od letošního května je pak v provozu informační systém i na území města Litvínova. Obě etapy přinesly systém, který je vzájemně plně kompatibilní. Dokáže doručit aktuální informace přímo do vozidla či cestujícím na zastávku, dispečer má absolutní přehled, kde se jednotlivá vozidla pohybují,“ přiblížil Dunovský.

V letošním roce proběhly i plánované akce na úsporu provozních nákladů. „Dokázali jsme zateplit administrativní budovu a vyměnit všechna okna. Ta už neplnila svou funkci, netěsnila a provoz budovy dokončené v roce 1969 byl energeticky velmi náročný. Předpokládáme, že zateplení se projeví na úspoře nákladů,“ vysvětlil Dunovský. V současné době probíhá zateplení a výměna oken v objektu zaměstnanecké jídelny.

Strategických záměrů a nápadů má ředitel DOPRAVNÍHO PODNIKU měst Mostu a Litvínova, a.s. Daniel Dunovský v zásobě víc. „Nemá však smysl je vyzradit dříve, než je potřeba. Podle mého názoru však jde ve všech případech o záměry, které budou ve prospěch dopravního podniku,“ dodal Dunovský.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru