Most - Stavební firma obnovila v těchto dnech práce na výměně asfaltového povrchu velkého závodního okruhu mosteckého autodromu s homologací mezinárodní automobilové federace FIA a evropské motocyklové federace FIM Europe. Starý a na mnoha místech hrbolatý asfalt v úseku dlouhém 2,4 kilometru dělníci odstranili už v závěru loňského roku.
„S pokládkou nové asfaltové směsi bylo nutné počkat na příznivější klimatické podmínky, kdy teploty dlouhodoběji neklesnou pod pět stupňů Celsia. Nyní už je počasí ideální, s opětovným zprovozněním okruhu počítáme 15. března,“ upřesnil technický ředitel společnosti AUTODROM MOST Pavel Pech.
Plánovaná výměna asfaltového povrchu vyjde na zhruba 15 milionů korun a navazuje na první etapu z přelomu let 2015 a 2016, kdy získal nový povrch úsek dráhy dlouhý 630 metrů. Tvoří jej poslední dvě zatáčky před cílovou rovinkou. Celý okruh měří 4,212 kilometru. „Nyní se jedná o úsek od postu traťových komisařů č. 3 po post č. 12, tedy až k úseku, jenž jsme rekonstruovali před třemi lety. Obnova tak obsáhne 75 procent povrchu dráhy, okruh bude prakticky nový,“ doplnil Pech.
Výměna asfaltu velkého závodního okruhu je součástí plánované obnovy a modernizace areálu autodromu. Začala před čtyřmi lety a bude pokračovat i v následujícím období. Celkem si vyžádá 100 až 150 milionů korun.
Na dráze se mění povrch. Foto: Autodrom Most
Podařilo se již dokončit generální rekonstrukci servisních boxů, vybudovat galerii s výstavními prostory pro VIP hosty, administrativní budovy na polygonu i v paddocku mají novou omítku. Autodrom otevřel pneuservis s rychloservisem, nabídkou vyčištění vozu a prodejem doplňkového sortimentu pro všechny motoristy, kterým slouží po rekonstrukci i čerpací stanice pohonných hmot a veřejná dobíjecí elektrostanice s nepřetržitým provozem. Podél cílové rovinky velkého závodního okruhu byl vybudován nový plot dle standardů FIA, vzniklo zcela nové zázemí pro 300 VIP hostů nad boxy.
Plán dále zahrnuje zásadní rekonstrukci startovní věže velkého závodního okruhu, renovaci kompletního odpadového i spadového řádu kanalizace, vybudování nového vjezdu do areálu autodromu s vrátnicí, úpravu motokárové dráhy v souladu s požadavky CIK (řídicí orgán světového motokárového sportu) a FIM, výstavbu nového moderního medical centra. Stávající restauraci v paddocku by mělo nahradit nové moderní restaurační zařízení, investiční záměr počítá také s hotelovým a kongresovým komplexem, jehož budova bude současně plnit funkci protihlukové stěny. Pro testování autonomních, elektrických, hybridních, vodíkových, ale i běžných automobilových technologií by měl sloužit nový speciální polygon.