Autodrom letos už podruhé hostil závodní sérii Carboniacup. Startovala rovná stovka závodníků
Foto: R. Holan
Sport

Most - Rovnou stovku vozů přivítala závodní série Carboniacup, která je určena nejen amatérským jezdcům, cestovním, GT vozům, speciálům, prototypům a formulím. Stovka účastníků nabízela již před závodem slibnou podívanou.

Na okruhu v Mostě se Carboniacup letos podíval podruhé a v závěru sezóny se sem ještě jednou vrátí. Na jezdce čekala 4,2km dlouhá trať s 21 zatáčkami, byla pro ně připravena 2x tréninková jízda, kvalifikace a závod s letmým startem, rozdělené do skupin A, A+, B, C a D.

Áčka patří upraveným cestovním a GT vozům, Béčko sériovým cestovním vozům, Céčko speciálům a prototypům a poslední skupina D patří formulím. Již dlouho jsme na závodních tratí neviděli Jiřího Bažatu s Fábií, či Igora Lešínského s formulí Van Diemen, doufáme, že zde tedy nejeli naposledy.

Počasí přálo, po večerních přejímkách jezdců i vozů a následné ranní rozpravě se mohlo začít závodit.

Ve skupině A1 se nejlépe zadařilo Jiřímu Mikovi s Citroenem Saxo VTS, který zvítězil před Matějem Chabrem s VW Golf a Thomasem Rothem s Ladou 2105. A2ku tedy dvoulitry vyhrál Zbyněk Čurda s BMW M3, před Němcem Janem Teuserem a Jiřím Zemanem s Hondou CRX. A3 tedy třílitry se staly německou záležitostí, když zvítězil Walter Föster, před Olafem Haeusnerem a Markusem Dietzem na vozech BMW, nejlepším z našich dojel pátý Tomáš Zabloudil. V A7 pro vozy do 2000ccm s většími úpravami dojel vítězně cílem Nico Dauerer, před dalším Němcem Günterem Stubenrauchem na VW Scirocco a bronz pobral Zdeněk Sýkora s Hondou CRX, bramborová medaile zbyla na Jiřího Bažatu se Škodou Fábia, který se po pauze vrátil na okruh.

Druhý závod skupiny A patřil pak již silnějším strojům skupina A4-A9. Ve třiapůllitrech měl Karel Kováč s BMW Z3M Coupé vítězství snažší, neboť Otto Svoboda s BMW M3 stáje Šenkýř Motorsport závod nedokončil. Skupina A8 pro upravené vozy s motorem do 3500ccm vyhrál Pavel Sergovec s KTM X-Bow GT4 z týmu RTR Projects, před kolegou Thomasem A.Andersonem se stejným vozem, třetí dojel Vít Smejkal se Škodou Octavia Evo. Nejsilnějším vozům A9 nad 3500ccm kraloval Mercedes AMG GT3 stáje GT2 Motorsport s Liborem Milotou, který porazil Richarda Chlada na Audi R8 a brozový skončil Honza Hladík s Porsche GT3 Cup, až 4 dojel Boleslav Waszek s Corvette, Dennis Waszek s Ferrari závod nedokončil a cíl neviděl ani Roland Luger z Rakouska na Oplu Omega DTM.

2307carbonia2

Foto: R. Holan

Skupina B sériových vozů přivítal, jako už poněkolikáté, Fiat 500 Abarth Cup skupiny B6, tedy vyrovnaná vozítka, kde zvítězil v Mostě Peter Szilágyi, před Martinem Pričem a bronz patřil Arturu Parolovi. V B1 do 1600 vyhrál Jiří Zeman starší a ve dvoulitrech B2 zvítězil Aleš Göllner s Hondou, před Němcem Christianem Arnoldem. Třílitrovou skupinu B3 ovládl Jiří Švec jr. na Porsche, před Petrem Moučkou a Zdeňkem Čurdou s vozy BMW. Ve tříapůllitrové skupině B4 bral zlato Radek Zimmer

s Lotusem Exige, před Martinem Hanzlem. A v těch nejsilnějších po přestávce zvítězil Standa Šedivec s Corvette ZR1, před dvěma vozy Porsche Boško Tripala a Luboše Sázavy.

V ultralehkých speciálech do 1400ccm skupiny C1 dokázal poprvé zvítězit s Performerem jedoucí mladičký Polák Szymon Urbaniak, před Němcem Danielem Hentschlem a Rakušanem Karl Heinz Matzingerem. V souboji vozů Radical v C2 byl úspěšnějším Rakušan R.Schoflinger, před Martinem Kuncem. V šestnáctistovkách C3 dojel pro zlatý věnec Rakušan Jürgen Kapeller, před Ondřejem Hejdukem a MiVim. V C4 zaznamenal vítězství poprvé startující Milan Sitnianský s KTM X-Bow, před Jakubem Křečkem na zeleném Caterhamu a Janem Marečkem s dalším KTM, v této kategorii se sešlo celkem 10 konkurence schopných vozů.

Skupina D, tedy skupina formulí s motocyklovými a automobilovými motory, ale také jedna plnokrevná GP2. S tou plnokrevnou vyhrál závod třídy D5 nad 2000ccm Lubomír Světinský s Dallarou GP2. V celkovém pořadí ovšem nečekaně zvítězil Honza Rieger s Glorií C8F Evo, když porazil i dvě formule HKC teamu Renaulty 2,0. Honza Rieger tak vyhrál i v D1 do 1400ccm s motocyklovými motory, druhý skončil Tomáš Mohelnický s Glorií C8F. Divizi D2 pro automobilové motory do 1400ccm ovládl okruhový navrátilec Igor Lešínský z ASK Formula Havířov s Van Diemen, před Kay Hähnerem na Estonii 21. D3 do 1600ccm vyhrál Němec Tom Flemming na MT77, před dalšími kolegy z Německa Jensem Kautem a Thomasem Schossingem s Estoniemi 25.

D4 patří dvoulitrovým monopostům, kde chyběl Radek Polák z Lutopolu, kterému přejeme tímto brzké uzdravení. Zvítězil Němec Danny Luderer z HKC, před kolegou z HKC Matějem Mattym a Timem Rädleinem. Čtvrtý skončil Petr Zelenka, který pro tento závod osedlal sedadlo formule ve stáji SAPE Motorsport.

Další závod Carboniacupu se koná na německém okruhu Lausitzring, který stále funguje a na jezdce se těší 12.8. Do té doby s Carboniacupem nashledanou.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru