Grandfinále Carboniacupu zdárně rozdalo poslední poháry
Foto: VDR
Sport

Most - Poslední letošní závod mají za sebou jezdci Carboniacupu, kteří se v hojném počtu vydali do Mostu posbírat poslední letošní vavříny, v neděli se tedy odjel chladný a zároveň poslední letošní závod s názvem garanta Zeknova Racing Day.

Na domácí trati autodromu Most se při posledním závodním klání sešlo přes 110 startujících a poslední jezdci se ještě stihli přihlásit i na místě. Ozdobou byl velký prototyp PRC BMW V8 4,0ltr, který od jezdce Seibolda koupil Andreas Kutner a znamenalo to pro něj první závodní jízdy, při dojezdu v trénincích byla radost velká.

Ve skupině A1do 1600 vyhrál poslední klání Jiří Mika s Citroenem Saxo, který svým nejlepším kolem trochu vyděsil silnější vozy v závodě, stříbro bral Matěj Chabr s trojkovým Golfem a bronzový pohár obdržel při vyhlašování Němec Thomas Roth s Ladovkou. Jen pro zajímavost dodejme, že v A1 startovalo do tréninkových jízd hned 12 vozů. A2 pro dvoulitry dovedla na zlatý podest v Mostě Pavla Zemana s Mazdou RX8, který se vrátil po zotavení z úrazu a hned zvítězil, druhý dojel Jiří Zeman s Hondou CRX a bronz odvezl Petr Růt z JMT Racing na Renaultu Clio RS. Mezi třílitry patřil mezi nejlepší zlatý Dušan Vít s BMW 130i, před Uwe Schäfrem z Německa na BMW M3 a s třetím místem se musel spokojit Miroslav Látr s BMW 130. A zamíříme do druhého honorovaného závodu, protože startujících se sešlo moc a museli být rozděleni na samostatné závody. Ve skupině A4 dominoval Martin Toth na BMW M3 GTR, když porazil i Riccardo Müllera s VW Scirocco R-Cup a Tomáše Zabloudila s dalším BMW M3. Zajímavý Mercedes CLK s automatem a dieselovým motorem přivezl do cíle čtvrtý Ondřej Kočka. Ve skupině A5 pak dojel jediný Walter Forster na BMW M3 E36. Ve více upravených dvoulitrech A7 zvítězil Němec Günter Stubenrauch s VW Scirocco, před Josefem Dauererem na stejném voze a bronz získal Jiří Bažata na Škodě Fábia. V A8 do 3500ccm upravených vozů ovládl klasifikaci Petr Čížek se Seatem Cupra TCR, za ním dojel Christian Arnold z Německa na KTM X-Bow GT4 a třetí místo udržel do cíle Vít Smejkal se Škodou Octavia, která prošla opravou. Ve vozech nad 3500ccm získal zlatý pohár nováček Carboniacupu Pavel Sovička s Corvette Z06 GT jedoucí za team Lukamotorsport.

V sériových vozech skupiny B1 do 1600ccm dojel pro zlato Jiří Bárta s Citroenem, v B2 do 2000ccm si odvezl nejcennější kov Miloš Merta na Subaru BRZ, před Liborem Šajnerem s Toyotou GT86 a Hondou Civic Type R Michala Zimmera. Hned osm vozů zaznamenala na startu skupina B3 do 3000ccm, kde dominoval Ondřej Zahradníček na BMW M3, když na jeho záda museli koukat Zdeněk Čurda s BMW 330Ci i Milan Zubatý s Fordem Fiesta. Do 3500ccm slavil úspěch Radek Zimmer na Lotusu Exige, před Lukášem Valdmannem s BMW M3 a Petrem Koutským s Mazdou MX5. Nejsilnější stroje nad 3500ccm přivezl do cíle nejlépe Josef Hrdlička s Porsche GT3 RS, za ním dojel Chorvat Boško Tripalo s dalším Porsche 911 a bronz patřil do rukou Jiřího Urbana s Alfou Romeo Giulia. Ve skupině B6 Abarth Cup vozů vyhrál v Mostě Rado Obrtal, před Gabrielem Šteinerem.

Ve skupině C1 do 1400ccm přijelo hned několik Performerů z Něměcka, Rakouska a Švýcarska. Zvítězil Markus Ameseder z Rakouska s Performerem, před Svenem Kahntem na Pacemakeru a třetí místo ukořistil Karl Aschauer s CAT Hayabusa.

Mezi speciály C2 nad 1400ccm zvítězila Jasmine Fiedler z Německa na PRC Honda CN stáje Fiedler Racing, před Martinem Kehrerem s CAT Hayabusa a Jiřím Švecem na speciálu Peugeot Spider 207.

Mezi lehčími verzemi Caterhamů C3 dojel do cíle první Jakub Kirchner, před Tomášem Frankem a Markem Bláhou, v silnějších Caterhamech zvítězil Jakub Křeček i přes penalizaci za předjíždění ve žlutých vlajkách, před Ondřejem Hejdukem a Tomášem Voldřichem a mezi KTM X-Bow C5 zvítězil Jan Mareček. První závod s velkou plackou zde absoloval i Němec Andreas Kufner, ovšem tentokrát cíl nespatřila.

Skupina D1 formulí opět nezklamala a Honza Rieger s formulí Gloria C8F dominoval celému startovnímu poli, za jeho zády dojeli Martin Walther i trochu smykující Markus Dietze s formulemi BMW. D2 do 1400 s automobilovým motorem opanoval Hartmut Heidicke s Tark Kavor, kterému dýchali na záda krajan Guido Ketzmarick s MT77 a Klaus Zygar s vlastní konstrukcí Zaug 13/8. Mezi šestnáctistovkami D3 si pro zlato dojel Nils Holger Wilms s Melkusem 90, druhé místo získal Frank Thalmann na Estonii 25 a bronz odvezl Heiko Werner na Formel ADAC i přes 15s penalizaci za předjíždění ve žlutých vlajkách. Dvoulitrové klasifikaci vládl Tim Rädlein, před domácím Pavlem Machuldou z HKC na vozech formel Renault 2,0, v D5 pak vyhrál poslední letošní závod Dirk Büttcher na MT77.

Věříme, že i přes ráno trochu chladnější počasí závodníkům ani divákům zima při sledování i ježdění nebyla a očekáváme, že nás přijdete podpořit i v dalším ročníku Carboniacupu. Tento ročník skončil mosteckým klání a udělil poslední sadu pohárů, nyní bude na řadě příprava na slavnostní vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií, které se loni kvůli Covidu ani nekonalo.

Vláďa Rožánek a tým Carboniacupu 2021

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru