Most - Uplynula zimní přestávka, ve které se jezdci věnovali odpočinku a přípravě techniky a opět se nám hlásí o slovo úvodní podnik sezóny 2018, která je mimochodem už osmá v historii závodů Carboniacupu. Partnerem a garantem pro tento závod se stala firma MK Racing, která je výhradním distributorem závodních pneumatik Hankook pro ČR i SR.
V neděli startuje další ročník na domácím autodromu v Mostě, kde se představí nadupané startovní pole jezdců, v čele také s nováčky. Mezi těmi nejznámějšími přivítá Carboniacup Richarda Chlada s Audi LMS R8, prototyp Norma poveze Milana Svobodu, představí se Petr Švihora s formulí, či hned jedenáctka jezdců s prototypy Performer, či Pacemaker v čele s Petrem Elkmannem. Na start v Mostě se postaví také Ferrari 550 Maranello s Jiřím Sedlákem, Dennis a Bolek Waszkovi s Ferrri 458 a Lamborgini ST Evo, dále Lubomír Světinský taktéž s Ferrari a mnoho jiných.
Skupina A přináší závod rozdělený do silnější A+ a slabších A upravených cestovních vozů.
V A junior pojede mladý Chabr s Golfem a Dušan Kouřil s Felicií STW. V A1 do 1600ccm Pecina s Hondou a Jiří Galuška s Fiestou ST. V A2 do 2000ccm se představí Zeman, Martinovský, Teuser, Rulíšek a Zach. V A3 do 3000ccm pojedou v Mostě Látr, Felgr, Majer, Kubík a Hrabáň, z Německa pak dorazí Forster, Gerber a Handschke.
Druhá skupina A+ přivítá v Mostě jezdce A4-A9. V A4 do 3500ccm vyrazí na trať Otto Svoboda, Olaf Haeusner, Peter Fecht, Bronislav Stratil, Karel Kováč, Jakub Klobása, Michal Vítek a Martin Šípek.
V A5 do 5100ccm pojede nováček Lubomír Světínský s Ferrari F430. V A6 zase pojede nováček, tentokrát Jiří Sedlák s Ferrari 550 Maranello. Skupinu A7 zastupují němečtí jezdci Dauerer a Stubenrauch. Ve skupině A8 a A9 pojedou vozy s většími úpravami. V A8 do 3500ccm se předvedou Valášek, Suchomel, Smejkal, J.Urban, či Krejsa. V A9 nad 3500ccm vyrazí L.Urban, Milota, Rakušan Oliver Michael, Dennis a Bolek Waszkovi a již zmiňovaný Richard Chlad na Audi LMS R8.
Skupina B patří sériovým cestovním vozům a celkem máme přihlášeno 15 jezdců. V B1 do 1600ccm se představí Martin Bakeš s Hondou CRX, V B2 do 2000ccm včetně přeplňovaných do 1200ccm pojede Pavel Zeman a Miroslav Beer, v B3 do 3000ccm pak Zdeněk Čurda, Jan Zubatý, Tomáš Beneš, Lukáš Liebzeit, Lukáš Kaňka a Ondřej Krupka. V B4 do 3500ccm pojedou Lukáš Valdmann, Martin Hanzl, nebo Radek Zimmer a v nejsilnějších B5 nad 3500ccm Jan Šedivec, Ondřej Frič a Luboš Sázava.
Nejpočetněji obsazená skupina C přivítá závodníky s prototypy. Velmi početně zastoupená bude C1 do 1400ccm, kde pojedou Performery a Pacemakery a mezi jinými jezdci přijede poměřit síly jediný čech Robert Wolf s Performerem. Jinak zahraniční pole složené z Němců Marggrafa, Hentschla, Elkmanna, Budzische, Kleinemeyera, Vleugelse, Rakušanů Franze a Hatze, Švýcara Neidhardta či Holanďana Jana Bakkera slibuje velmi zajímavou podívanou.
Ve skupině C2 nad 1400ccm přinese na start Milana Svobodu s prototypem Norma, Libor Neckaře s Ligierem, Christiana Arnolda s prototypem Peugeot Spider THP, či Volkera Heinkeho s Radicalem, chybět nebudou Rakušané Krammer, Maurer a Aschauer s Caterhamy.
Mezi Caterhamy do 1600ccm v C3 přivezou do Mostu své stroje Hejduk, Požárek, Rejman, Bláha, či Kirchner.
C4 sloučená pro letošní rok s vozy KTM X-bow nad 1600ccm bude mít na startu Jakuba a Martina Křečkovi, Němce Tietjeho, Rakušana Kranzmüllera a Jana Marečka s KTM.
Jezdci skupiny C1 pojedou sloučený závod s formulovou skupinou D, tedy velmi zajímavý startovní rošt.
V D1 volné formuli do 1400ccm s motocyklovým motorem pojede loňský absolutní vítěz seriálu Carboniacupu Jan Rieger s Glorií C8F a Miroslav Petkov na Van Diemen RF02.
V D2 do 14010ccm s automobilovými motory pojede nováček Petr Švihora na Tomisu 02 a Pavel Langer s Autolou 1/04. D3 patří již tradičně formulím do 1600ccm, tam vyrazí změřit síly Němci Flemming, Siegert, Werner a Schwartze. D4 do 2000ccm má překvapení v podobě Petra Zelenky, který přesedlal ze Suzuki Swift do formule Renault a poměří tam své jezdecké umění s Timmem Rädleinem, Václavem Laušmanem a Nikim na stejných konstrukcích formule Renault. Do skupiny D5 nad 2000ccm se opět nikdo nepřihlásil, a tak nejsilnější formulí bude dvoulitr Renault.
Vstup do depa na mostecký okruh mají diváci zdarma, startuje se 15.4. od prvních tréninků v 9,00hod. až do závodů začínající v 15,30. Přijďte podpořit své favority a pomoci vytvořit skvělou atmosféru závodů Carboniacupu 2018 na autodromu v Mostě.
Autor: Vláďa Rožánek