Autodrom Most hostil další letošní závod Carboniacupu
Foto: Stanislav Hylán
Sport

Most -  Na 4 212 metrů dlouhé mostecké trati se konal 5. závod série Carboniacupu, určený nejen amatérským závodníkům tentokrát s názvem garanta dne BP Shop Racing Day. Sešla se zde velmi pěkná konkurence a celkem stovka vozů na startu. Do konce seriálu po Mostě zbývají ještě další dvě klání a to premiérově na nově zařazené trati do kalendáře na Silesiaringu a závěr bude opět patřit autodromu v Mostě.

Již dvakrát hostil Carboniacup maďarský okruh Pannonia a Hungaroring a dvojzávod absolvovali jezdci na Slovakiaringu. Body se tak do závěrečného zúčtování v Mostě hodí. Na startu se objevil i František Došek s Fordem, Jaroslav Rejka s Jaguarem JR12, či Jan Starosta na zbrusu novém Ford Mustang GT4. Velmi početné pole se představilo ve skupině A mezi cestovními a GT vozy a překvapivě i formulová skupina D přivítala hned 20 jezdců, kde si po smolném závodu na Slovakiaringu brosil zuby na body Honza Rieger.

Ve skupině A junior zvítězil Matěj Chabr s VW Golf, před premiérově startující Monikou Podhradskou na Škoda Fabia týmu HKC.

V šestnáctistovkách A1 si dojel pro zlatý věnec Němec Nico Dauerer s VW Golf I, před Robertem Pecinou na Hondě a premiérově startujícím Janem Černým s Peugeotem 106. Dvoulitry A2 opanoval Jan Teuser s Hondou CRX, před Jiřím Zemanem na stejném voze a třetí skončil František Došek s Fordem Focus, který obdržel 30s penalizaci. Skupinu A3 do 3000ccm si podmanil polský jezdec na Porsche 944 S2 Adam Baczynski, když jeho polský kolega Arek Baczynski skončil po kolizi s W. Försterem v první zatáčce. Druhý skončil němec Uwe Schäfer a třetí další polák Piotr Gawlikowski. V A4 do 3500ccm zvítězil nakonec Karel Kováč s BMW Z3M Coupé, když Otto Svoboda byl penalizován a skončil třetí, stříbrný věnec odvezl Michal Vítek s BMW M3 GTR. Ve skupině A5 se konečně našel přemožitel pro Lubomíra Světínského, když ho s dalším Ferrari 430 předjel Vlastimil Pavlík.V A6 nad 5100ccm zvítězil Jiří Sedlák s Ferrari 550 Maranello, když Rejka na Jaguáru JS12 závod bohužel nedojel. A7 do 2000ccm s většími úpravami vozu se odehrál v režii dvou vozů VW Scirocco, když úspěšnějším byl němec Günter Stubenrauch. Klasifikaci A8 pro více upravené vozy do 3500ccm ovládl Petr Suchomel s Renaultem Megane Trophy, před Vítem Smejkalem na Škodě Octavia a Milanem Valáškem s Ginnetou G50 GTR. Nejsilnější vozy A9 měly vítěze z Rakouska – Michael Oliver s Porsche GT3, před Boleslavem Waszkem na Ferrari a Lukášem Urbanem na Ultimě GTR.

2308carbonia1

Foto: Stanislav Hylán

Cestovní vozy skupiny B, tedy sériové vozy ovládl v B1 do 1600ccm Martin Bakeš s Hondou CRX, v B2 do 2000ccm dominoval Pavel Zeman na Mazdě RX8, před Janem Olšaníkem na Nissanu Almera. Ve vozidlech do 3000ccm skupiny B3 si dojel pro maximální počet bodů Ondřej Krupka s BMW 328, před Zdeňkem Čurdou s BMW M3 a Tomášem Benešem s Alfou Romeo. B4 pro vozy s maximálním objemem motoru do 3500ccm si nejlépe počínal Lukáš Valdmann s BMW M3, za ním skončil druhý Radek Zimmer s Lotusem Exige a bronz putoval k Martinu Hanzlovi na Hondě Civic. V nejsilnější B5 si zajistil vítězství Stanislav Šedivec s Corvette ZR01, před Lubošem Sázavou s Porsche 911 a Michalem Štanglem s Jaguarem.

Céčka, tedy prototypy a speciální vozy opět přilákaly na start poměrně zajímavou skupinu vozů. Od dvoumístných Caterhamů po čistokrevné prototypy. V C1 do 1400ccm si dojel pro zlato bývalý mistr rakouska cestovních vozů Karl Heinz Matzinger s Perfomerem, před krajanem Gotti Hatzem s Revolutionem a švýcarem Felixem Neidhardtem na dalším Performeru. V prototypem nad 1400ccm, tedy skupině C2 si ukrojil vítězný pohár rakušan A. Krammer s Caterhamem Megabusa, před naším vrchařem Milanem Svobodou s Normou M20F a rakušanem W.Maurerem na Caterhamu Hayabusa. V C3 tedy Caterhamech do 1600ccm zvítězil v Mostě MiVi, před Ondřejem Hejdukem a Tomášem Frankem. C4 nad 1600ccm ovládl Sergej Pavlovec z RTR Projects, před Jakubem Křečkem a Janem Marečkem na KTM X-Bow.

Celkem slušná konkurence se sešla ve formulové skupině D, kde startovalo celkem dvacet monopostů. V D1 do 1400ccm s motocyklovými motory dojel pro zlato Honza Rieger s Gloria C8F, když porazil Tomáše Mohelnického s další Glorií. V D2 s automobilovými motory si dojel pro vítězství bulhar Miroslav Petkov. V D3, tedy té nejnabitější skupině formulí si počínal nejlépe Němec Frank Thalmann na Estonií 25, před Jensem Dieterem Maikem na další Estonii 25 a bronz odvezl taktéž na Estonii Günter Schönfeld. Dvoulitry D4 si opanoval Pavel Machulda z HKC Racing před Petrem Zelenkou z Effective Racing-Lutopol a třetí místo veze němec Günter Weiss, všichni na formuli Renault 2,0.

Nyní se závody Carbonacupu přesouvají na velkou neznámou, tedy na trať Silesiaringu, kde se pojede Carboniacup vůbec poprvé.

V celkové klasifikaci vede skupinu A - Lubomír Světínský, B - Pavel Zeman, C - Jakub Křeček a D - Honza Rieger.

24. září nashledanou s rychlými koly Carboniacupu na Silesiaringu.

  • Vláďa Rožánek a PET
    Carboniacup 2018
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru