Hankook Carboniacup v Mostě odstartoval sezónu 2023
Foto: Carboniacup
Zajímavosti

Most - Po zimní přestávce si účastníci Panattoni Racing Day v Mostě konaném na Autodromu v Mostě vyzkoušeli novou, nebo jen trochu vylepšenou techniku na prvních závodech Hankook Carboniacupu, tedy závodů na okruzích v kategoriích cestovních aut, sériových cestovních aut, speciálů a prototypů nebo formulových monopostů.

Účastníky mosteckých závodů nečekalo po příjezdu do Mostu moc jarní počasí, ale příroda přichystala ještě nevlídné studené počasí a ranní volné tréninky ještě všichni ani na mokrou a studenou trať nevyrazili. Po zimě byl čas nastavit techniku, ale ani v chladnu se vozů moc poslouchat nechtělo, někteří tedy skončili dříve, než se začalo kvalifikace, a tak musí své body zase zkusit získat příště. Na trati se objevilo několik nováčků, nebo nových barevných mutací vozů, ale také zajímavé prototypy, nebo krvelačná formule 3,5ltr.

Po nezbytných administrativních a technických přejímkách, na kterých bylo převzato více jak sto vozů mohly začít volné tréninky, kvalifikace a v odpoledních hodinách pak samotné závody. Některá vozidla se na poslední chvíli odhlásila, a tak jich proti původnímu počtu trochu ubylo, ale i tak se bylo skutečně na co dívat.

Skupina A byla rozdělená, kvůli vysoké účasti jezdců, na dva samostatné závody. Tedy A a A+.

Ve skupině A1 do 1600ccm vyhrál s přehledem Jiří Mika na Citroenu Saxo před Steffanem Scheiberem na VW Derby a Franzem X. Fellnerem na VW Polo. V nejpočetnější skupině A1.3 zvítězil Uwe Hahn se Zastavou, která jezdí ADAC Histocup. Stříbrné místo vyjel v Mostě Petr Zelenka se Suzuki Swift a bronz měl v náruči Holger Kiwatt s Ladou 2101. Dacia nakonec cíl neviděla. Ve dvoulitrech skupiny A2 kraloval Jiří Zeman na Hondě CRX, před Mirkem Pribulou s Renaultem Clio a třetí dojel v této skupině Christian Heinz s BMW 320. Ve skupině A7 více upravených dvoulitrů si nejcennější pohár odvez Günter Stubenrauch, před Josefem Dauererem na VW Scirocco a třetí skončil domácí Matěj Chabr s VW Golf III-B. Nováček Oldřich Vojna dojel na bramborovém místě.

Ve třílitrech A3 dominoval Němec Uwe Schäfer s BMW M3, před Daliborem Vopatem s dieselovým Audi A3 a dalším vozem BMW Matthiase Milkera.

Skupina A4 do 3500ccm byla v rukou Němce Riccardo Müllera na VW Scirocco R-Cup, který tak zvítězil před Martinem Tothem na BMW M3 a Josefem Vejsem s Audi TT. Ve skupině A6 pro znovuzrozené závody vozů Škoda Octavia III RS byl nejlepším David Kratochvíl, před Bedřichem Prokopem a Josefem Vágnerem. Doufejme, že se objeví i další vozy v této třídě. A8 nad 3500ccm více upravených skončil vítězstvím Petra Krejsy s Lotusem Elise, když jeho konkurent Ondřej Frič s dalším novým Elisem bohužel nebyl klasifikován. V A9 dominoval Němec Jens Mischke s Corvette Z06 GT3, před novým vozem Jan Marečka ze stáje RTR Projects, a to KTM X-Bow GTX a bronz si vyjel Pavel Sovička na Corvette Z06 R týmu Blue Garage Racing.

Zajímavá byla též další skupina sériových cestovních aut skupiny B, kterou okořenil souboj Pavla Sovičky a Jiřího Urbana, který byl ale následovně ředitelem potrestán penalizací. V B1 do 1600ccm zvítězil David Drugda na Suzuki Swift, před Jiřím Bártou s Citroenem a třetí dojel Jiří Zeman st. s Hondou CRX. B2 do 2000ccm patřila do režie Libora Šajnera s Toyotou GT86, který porazil druhého Tomáše Zahrádku s Fiesta ST150. Třílitrům B3 dominoval Zdeněk Čurda s BMW 330ci před Milanem Zubatým s Fordem Fiesta. Ve tři a půl litrech B4 uhájil vítězný pohár nováček Felix Hasenöhrl s VW Golf VII, před domácím Silvestrem Ulmannem na Nissanu 350Z, kterého pamatujeme ze závodů formulí. Pavel Sovička s Lotusem Exige Cup zvítězil v B5 nad 3500ccm, před Jiřím Urbanem s dieselovou Alfou Romeo Giulia a poslední podest obsadil nováček Václav Novozámský s Mercedesem AMG C63.

Skupině C1 vévodil s náskokem Daniel Hentschel s Performerem, když hned po startu se v retardéru zdržel Ameseder, který dále pokračoval, ale Matzinger musel odjet s Wolfem se záchranáři. Druhý skončil v C1 Markus Hofer z Rakouska na Performeru a třetí místo obsadil nakonec Sven Kahnt z Německa na Pacemakeru. Nováček Christian Müller s Pacemakerem Revolution dojel pátý za ztrátu stíhajícím Amesederem. V2 se sešla také dobrá konkurence 7 prototypů, ale v chladnu jsme nakonec některé při závodu neviděli. Nejlépe se dařilo Jiřímu Švecovi s vozem Funyo SP05 EVO, před Jürgenem Kapellerem z Rakouska na Radicalu SR3 RS a bronz bral Rakušan Friedrich Franz, který vyměnil Pacemaker za Radical. Čtvrtá skončila Jasmin Fiedler s novou technikou Tatuus PY012. V C3 Caterhamů se nakonec sešly 4 vozy,

kterým vévodil Jakub Kirchner, před Markem Bláhou a Markem Svačinkou. C4 pro silnější verze Caterhamů a jim podobným strojům se stal kořistí Jakuba Křečka, před Martinem Křečkem se stejným vozem. V C5 zvítězil Miroslav Šimon s KTM X-Bow.

Skupina D přivítala plný rošt formulí a zajímavý Tatuus World Series Renault 3,5ltr Henry Clausnitzera, ale i novou techniku, která však v zimě ne vždy poslouchala. D1 pro motorkové motory vyhrál se svou novou Glorií C8F koupenou po Honzovi Riegerovi jezdec Robert Hanžl, před Martinem Waltherem na F-BMW. Mezi automobilovými motory do 1300ccm D2 skončil nejlépe Kay Hähner s Estonií 21, před Detlefem Schuzem z Německa na Estonii 21F a poslední místo na bedně bral Zdeněk Petan z Chabrmotorsportu s Tomisem 99-02. Skupina D3 měla za vítěze Nilse Holgera Wilmse s Melkusem 90 který zvítězil před Nicklasem Meisenzahlem na Formel ADAC a dalším Němcem Martinem Kuntzem na Estonii 25. Nováček Jan Kapr s Renaultem Campus dojel pátý. Ve dvoulitrech představil nový vůz Honza Rieger Formel Renault 2,0, ale cíl bohužel z technickýh důvodů neviděl. V další pěkné konkurenci po restartu zvítězil Luboš Škarda s Renaultem, před Timem Rädleinem a Radkem Kroupou. Melanie Klausová dojela pátá. Ve skupině D5 pro monoposty F4 zvítězil Ralf Gläser, před Frankem Thalmannem z Německa a Bulhar Stojanov závod nejel. Velkou formuli v D6 přivezl Henry Clausnitzer a připsal si tak vítězství v D6.

Zajímavé souboje na studeném asfaltu, občas nějaké vylomené kolo, nebo pár desítek zmrzlých diváků, to vše bylo k vidění v Mostě při Panattoni Racing Day. Těšíme se, že stejně početný rošt bude i při dalších závodech na Slovakiaringu, který pro Vás promotéři přichystají na datum 9.5.

Děkujeme všem za účast a plnohodnotné motoristické zážitky a všem sponzorům, partnerům a garantovi za podporu.

Těšíme se na Slovakiaringu naviděnou! Bude se bojovat o dvojnásobné body, tedy ve dvojzádu.

Autor: Vláďa Rožánek a PET, Hankook Carboniacup 2023

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru