Louka u Litvínova – V Louce u Litvínova vznikla nová železniční stanice. Nahrazuje staré nádraží. Práce se tu odehrávají v rámci revitalizace a elektrizace trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova. Rekonstrukci železnice provázejí výluky.
S revitalizací této podkrušnohorské trati začala Správa železnic loni v dubnu. Celkově úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude plně bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Teplice v Čechách. Součástí stavby je i vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Dokončení prací je naplánováno na červenec příštího roku.
Foto
Kvůli rekonstrukci nadjezdu přes železniční trať na silnici č. 27 v Litvínově je výluka v úseku Litvínov – Louka u Litvínova. Její ukončení je plánováno na 13. července. Další výluka nastane v úseku Louka u Litvínova – Osek, potrvá do 11. listopadu. Zajistit by však měla zlepšení parametrů trati a tím i bezpečnější a komfortnější železniční dopravu mezi Oldřichovem u Duchcova a oblastí v okolí Litvínova.
Celkové investiční náklady akce s názvem Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov činí 1,13 miliardy korun.