Most – Zásadní rekonstrukce železniční stanice v Mostě nebude hotová dříve než v roce 2028. S opravou budovy se začne dříve. Vylepší se také trať do Bíliny i tamní nádraží. A to dříve, než mostecké.
Vyplývá to z nové interaktivní mapy staveb, které správce tratí zveřejnil na svém webu. Podle té se ze zahájením modernizace nádraží v Mostě počítá až v roce 2026, tedy přibližně o pět let později proti prvním předpokladům. Dokončení je potom naplánované na rok 2028.
Předmětem stavby bude komplexní modernizace železniční stanice Most ve všech profesích, která zajistí především bezbariérový přístup na nástupiště a dále celkovou obnovu kolejiště, trakčního vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
Už v roce 2022 se má začít s rekonstrukcí budovy osobního nádraží. Její náplní bude zejména výměna obvodového pláště z "boletických" panelů, modernizace veřejně přístupných prostor včetně WC a úprava venkovních prostor a přístupu k navazujícímu autobusovému terminálu. Práce mají skončit o dva roky později, tedy v roce 2024.
Na nové nádraží se dříve mohou těšit v sousední Bílině. V roce 2021 má začít celková rekonstrukce nádražní budovy ve stávajícím rozsahu, která bude kromě cestujících a dopravců využita také pro pobočku Úřadu práce. Skončí se v roce 2022.
V letech 2022 až 2024 projde také rekonstrukcí stanice Bílina a navazující úseku do stanice Most, spolu se zvýšením traťové rychlosti. Rekonstrukcí projdou rovněž zastávky Bílina kyselka a Želenice nad Bílinou.