Bezpečnější křížení s vlaky. V kraji přibyly desítky modernizovaných přejezdů
Železniční přejezd. Ilustrační foto
Most

Ústecký kraj - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos v Ústeckém kraji dokončila modernizaci 37 přejezdů, opravila jich šedesát a úprava dalších osmnácti probíhá. Na přípravách na přestavbu dalších se pracuje. SŽDC letos do rekonstrukcí a modernizací železničních přejezdů investuje v celé republice přes 1,1 miliardy korun.

Neustálé zvyšování bezpečnosti drážního provozu a stále lepší zabezpečení železničních přejezdů je jednou z hlavních priorit Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). V letošním roce v této oblasti proinvestuje více než 1,1 miliardy korun. Vedle toho dalších více než 650 milionů korun mířilo do oprav a údržby stávajících železničních přejezdů.

„Chci, aby do roku 2023 byly všechny přejezdy na silnicích první třídy osazeny závorami nebo je nahradilo mimoúrovňové křížení. Nehod na železničních přejezdech s fatálními následky bohužel přibývá, a proto musíme zvyšovat jejich zabezpečení co nejrychleji,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.

V roce 2019 byla v rámci celé České republiky dokončena rekonstrukce/modernizace 130 železničních přejezdů. Aktuálně u 48 přejezdů rekonstrukce/modernizace probíhá a dalších 216 přejezdů se k realizaci připravuje. Finanční prostředky byly investovány do modernizace zabezpečovacího zařízení, výměn výstražníků či přejezdových konstrukcí, instalace signalizací pro nevidomé, nebo například do vybudování nových světelných zabezpečovacích zařízení na přejezdech, které byly dosud zabezpečeny pouze výstražným křížem.

Závorami bylo nově zabezpečeno 43 přejezdů. U dalších 48 přejezdů se nově nainstalovala výstražná světelná zařízení. Na silnicích I. třídy zbývá zabezpečit závorami posledních 23 přejezdů, přičemž na doplnění závor i u těchto zbývajících přejezdů se intenzivně pracuje. Opravou prošlo dalších 529 železničních přejezdů.

SŽDC rovněž připravuje doplňování zabezpečovacího zařízení na vybraných přejezdech kamerovým systémem s automatickou detekcí přestupků či BlueTooth majákem LCA pro přenos informace o výstraze.

Nad rámec standardního zvyšování bezpečnosti na přejezdech se také postupně nahradí 11 frekventovaných přejezdů na hlavních koridorových tratích mimoúrovňovým křížením. V roce 2019 došlo ke zrušení 31 železničních přejezdů.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru