Ústecký kraj - Tisíce lidí dostaly během posledních pár dnů email s tím, že jim nemohl být doručený balíček. Podmínkou doručení je zaplatit clo, konkrétně 1,10 korun. Odesílatelem je údajně Česká pošta.
Ta ale s odesíláním emailů nemá nic společného. „Česká pošta není autorem těchto podvodných zpráv, ve skutečnosti jsou zprávy odeslány z jiných adres. Na tyto zprávy nereagujte a nerozklikávejte přiložený odkaz!“ důrazně doporučuje Česká pošta.
Email vypadá na první pohled důvěryhodně, jenže je to podvod! Když příjemce rozklikne odkaz, chce to po něm, aby zadal údaje o své platební kartě. I když žádné peníze člověk neodešle, podvodníkům to stačí. Během pár hodin zkusí z účtu vybrat peníze.
Tento email dostala i paní Hana z Chomutova. I když žádné clo prý nezaplatila, kontaktovala ji banka, že z jejího účtu se někdo pokusil vybrat peníze. „Volala mi paní ze Spořitelny, že se mi někdo pokusil vybrat ve Španělsku přes 800 euro, tedy téměř 25 tisíc. Zachránilo mě, že jsem měla na kartě nastavený limit, takže transakce naštěstí neproběhla,“ řekla paní Hana.
Banka okamžitě její kartu zablokovala. Podobně se takto prý už pokusili okrást tisíce lidí v celé republice.