O brigádníky je letos velký zájem. Firmy se potýkají s nedostatkem uchazečů ze zahraničí
Ilustrační foto
Most

ČR - Předvánoční sezóna s sebou tradičně nese širokou nabídku brigádnických míst v logistice a v retailu. Letošní podzim přináší zesílenou poptávku po brigádnících i ze strany výrobních firem. Ty potřebují do konce roku dotáhnou nasmlouvané zakázky, kvůli rostoucímu počtu neschopenek, karantén a OČR jim však chybí pracovníci.

Z šetření personální agentury Grafton Recruitment vyplynulo, že nejvíce brigádníky poptávají výrobní firmy v Jihomoravském a Plzeňském kraji, velký zájem o uchazeče je však patrný i na Olomoucku a Liberecku. Zájemců o brigádu je ovšem letos méně než v loňském roce. „Důvodem je zejména výpadek zahraničních pracovníků, kteří tradičně tvořili velkou část sezónní pracovní síly. Nejvíce je jejich nedostatek cítit na Liberecku, kde firmy obvykle využívaly brigádníky z Polska,“ říká Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a GI Group. Ze strany místních uchazečů dle něj naopak zájem roste, nejvíce se na brigády hlásí studenti a dále zaměstnanci ze segmentu Horeca a dalších oborů, které musely kvůli opatřením proti šíření onemocnění Covid-19 omezit či zcela pozastavit svůj provoz.

Tradičně nejvyšší zájem mají uchazeči o brigádu v administrativě, ve skladech nebo v e-commerce, naopak nejmenší zájem jeví brigádníci o práci ve výrobě. Míru zájmu často určuje i pracovní doba či flexibilita při volbě směn. Hodinová mzda brigádníků v mnoha regionech stagnuje, na Ostravsku, Liberecku, Brněnsku a Plzeňsku ovšem meziročně mírně rostla. Na Plzeňsku také hodně firem láka pracovníky včetně brigádníků na sezonní bonus. Průměrně si brigádník na Olomoucku vydělá 120 Kč za hodinu, na Brněnsku či Ostravsku 130 Kč a v některých regionech se v případě příplatků může dostat i na 140 Kč.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru