Kousek od hranic vzniká obří bateriové úložiště. Využije vysloužilé články z aut a vozíků
Zdroj: Jungheinrich AG
Most

Freiberg - Společnost JT Energy Systems dává použitým lithium-iontovým bateriím nový život a v budoucnu bude vyrábět bezemisní baterie. Tato společnost, která vznikla spoluprací společností Jungheinrich a Triathlon, staví v saském Freibergu, několik málo kilometrů od hranic s Ústeckým krajem, flexibilní bateriové úložiště se špičkovým výkonem 25 MW. Jedná se o největší zařízení svého druhu v Sasku a jedno z nejvýkonnějších v Německu.

Rozsáhlé úložiště se skládá mimo jiné z použitých lithium-iontových baterií, které budou po úspěšném použití v elektrických vysokozdvižných vozících a v automobilovém průmyslu znovu využity. V budoucnu bude bateriové úložiště sloužit k výrobě 100% bezemisních baterií přímo v závodě na základě konkrétních požadavků. Úkolem megabaterie je meziskladování regenerativní elektřiny, stabilizace energetické sítě a zajištění naléhavě potřebné energie ve špičkách. Projekt realizují odborníci na velkokapacitní bateriová úložiště z místní společnosti Tricera Energy GmbH. Tímto ambiciózním projektem zúčastněné společnosti posouvají energetickou transformaci kupředu a zdůrazňují velký potenciál, který se skrývá v inteligentním propojení elektromobility a energetické transformace. Recyklace použitých baterií ve stacionárních úložných systémech je zásadní součástí strategie udržitelnosti společnosti Jungheinrich, zacílené na efektivní a hospodárné využívání.

Opětovné využití lithium-iontových baterií po letech jejich používání v elektrických vozících je obzvláště efektivním, udržitelným a zdroje šetřícím příspěvkem k přechodu na energetiku. Použité energetické moduly jsou společností JT Energy Systems zkoumány a v případě potřeby renovovány, aby byla zajištěna jejich maximální životnost. Vzhledem k výraznému nárůstu podílu elektrických vozíků v posledních několika letech společnost JT Energy Systems očekává, že v budoucnu bude stále více baterií využito pro druhý život ve stacionárních úložištích.



"Elektromobilita je na vzestupu. Na celém světě je dnes v provozu více než 1 milion elektrických vozíků Jungheinrich. Rychle rostoucí část z nich je vybavena nejmodernější lithium-iontovou technologií. Li-Ionové baterie jsou mimořádně odolné. Obvykle je lze používat delší dobu než vozíky, kterým slouží jako zdroj energie po mnoho let. Stacionární systémy pro skladování energie, jako je ten ve Freibergu, jsou logickým důsledkem využití lithium-iontových baterií pro druhý život a významně tak přispívají k přechodu na novou energetiku," vysvětluje Reinhild Kühne, jednatelka společnosti JT Energy Systems.

Společnost JT Energy Systems byla založena v roce 2019 společně hamburským specialistou na intralogistiku Jungheinrich a výrobcem baterií Triathlon. Společný podnik vyrábí energetické systémy pro elektrické vozíky. Společnost sídlí v saském Freibergu a slouží rychle rostoucí poptávce po inovativních a udržitelných energetických a bateriových systémech. Společnost má mimořádné odborné znalosti v oblasti oprav a přepracování použitých lithium-iontových baterií. Při klasifikaci a vyhodnocování zbývající životnosti baterií je využíváno know-how drážďanské společnosti NOVUM engineerING GmbH, která je expertem na monitorování baterií na bázi umělé inteligence.

Velkokapacitní bateriové úložiště plánuje a staví místní partnerská společnost Tricera Energy GmbH a jeho dokončení je plánováno na podzim roku 2022. Společnost se specializuje na stacionární a průmyslová úložiště. JT Energy Systems a její akcionáři Jungheinrich a Triathlon investicí do této technologie budoucnosti činí důležitý krok k realizaci své strategie udržitelnosti.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru