Most – Počátkem srpna byla dle zákona o zadávání veřejných zakázek zveřejněna veřejná zakázka na realizaci nového elektronického odbavovacího systému. Předmětem zakázky je dodávka a montáž elektronického odbavovacího systému, který umožní plnou integraci do Dopravy Ústeckého kraje (DÚK).
„Nový systém umožní cestujícím odbavování bezkontaktními čipovými kartami DÚK a platebního kartami. Integrace do systému DÚK nabídne rychlejší a komfortnější cestování v rámci celého kraje. Předmětem veřejné zakázky je hardware i software vybavení,“ řekl ředitel DOPRAVNÍHO PODNIKU měst Mostu a Litvínova, a.s., Daniel Dunovský.
Nový systém značně zjednoduší platební styk při nákupu jízdních dokladů (nákup platební kartou). „Nově bude zřízen na webu dopravního podniku e-shop pro dobíjení elektronické peněženky i časového jízdního na čipové karty. I přesto, že cílem projektu je zvýšení podílu bezhotovostních plateb, platby hotovostí zůstanou zachovány – ve vozech budou instalovány samoobslužné kasičky pro platbu v hotovosti," doplnil Dunovský.
Implementace celého systému včetně zkušebního provozu by měla po podpisu smlouvy trvat cca 18 měsíců. V tuto chvíli dopravní podnik zodpovídá dotazy účastníků řízení. Lhůta pro podání nabídek je v tuto chvíli stanovena do 09. 09. 2022. Dopravní podnik dále plánuje podat žádost o dotaci na pořízení odbavovacího systému do Integrovaného regionálního operačního programu (předpoklad cca ½ roku 2023).