Na místě budoucího velkého mostu u Žiželic dělají desítky vrtů. Silničáři řekli, kdy chtějí začít se stavbou
Vrtná souprava v Žiželicích. Foto: ŘSD
Most

Žiželice - Na stavbě přemostění a obchvatu u Žiželic na silnici I/27 aktuálně v rámci geotechnického průzkumu probíhá několik typů vrtů v hloubkách od 8 do 40 metrů. Na základě odebraných vzorků, které projdou laboratorními zkouškami, pak bude vypracovaný projekt stavby.

"Díky jádrovým vrtům zjistíme, jaké je zde geologické podloží. Ve vzorkovnici je vidět, jak je zde geologie pestrá a střídají se tu různé jíly s různým obsahem prachovitých částic a písky. Pro vybudování monitorovací sítě používáme vrty inklinometrické, které hlídají stabilitu svahu a dále hydrogeologické (tzv. studny) pro ověřování pohybu hladiny podzemní vody. Nyní je v oblasti stavby provedeno celkem 65 vrtů. Vrtné práce je v plánu dokončit do konce února a poté začít s budováním přístupových cest pro těžkou technikou potřebnou během hlavních stavebních prací," uvádí Dana Zikešová z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

Jedná se o první velkou investiční akci v Ústeckém kraji, kterou chomutovská správa ŘSD ČR soutěžila metodou Design & Build, tedy navrhni a postav. Tato stavba je unikátní tím, že nebyla zahájena klasicky zemními pracemi, ale zhotovitel nejdříve provede geotechnický průzkum včetně monitoringu a vybuduje přístupové cesty. Na základě získaných údajů a dat vypracuje projektovou dokumentaci. Až poté budou následovat samotné stavební práce.

Zhotovitelem je sdružení firem SILNICE GROUP, EUROVIA CS, SMP CZ, Valbek a GEOFOS. "Stavební práce plánujeme zahájit příští rok a stavbu uvést do provozu v roce 2025," dodala Dana Zikešová.

Navržený obchvat Žiželic v délce téměř tří kilometrů má za cíl odvést tranzitní dopravu mimo obec, zlepšit jízdní parametry na silnici, a tím zajistit větší bezpečnost a plynulost silničního provozu. Mezi specifika stavby patří například, že si obchvat a přemostění nevyžádá žádné demolice, přeložka respektuje původní trasu silnice a vyrovnává řadu stávajících protisměrných zatáček. Ve stoupání od Žatce pak dojde k navýšení počtu jízdních pruhů. Komunikace prochází geologicky obtížným územím se svahovými sesuvy, čímž jsou kladeny zvýšené nároky na návrh i realizaci nejnáročnějšího objektu stavby, kterým je 377 m dlouhý most. Ten vede přes údolí potoka Hutná v hloubce 40 m.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru