Foto: Ministerstvo dopravy ČR
Most

ČR – Statistiky nehodovosti za rok 2024 ukazují pokles počtu smrtelných nehod, zranění a přestupků mladých řidičů. Také možnost řídit od 17 let s mentorem (L17) přispěl k zlepšení chování mladých řidičů na silnicích.

„Zaznamenali jsme historicky nejnižší počet těžce zraněných osob i usmrcených chodců. Také výrazně klesl počet nehod způsobených alkoholem za volantem. Možnost řídit od 17 let pod dohledem mentora využilo loni až 20 % nových řidičů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

V roce 2024 se snížil počet smrtelných nehod o 17 případů oproti předchozímu období na celkových 438 obětí. Počet nepřipoutaných řidičů rovněž poklesl o 44 %, o pětinu méně přestupků spáchali řidiči s telefonem v ruce. O deset procent také klesl počet přestupků řidičů, kteří řídili pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Desetiprocentní snížení také nastalo u překročení rychlosti.

Řidičák od 17 let s mentorem lidé využívají

Program L17, umožňující řízení od 17 let pod dohledem mentora, si získal popularitu. Až 20 % nových řidičů této možnosti využilo. Analýza přestupků ukázala, že mladí řidiči L17 jsou zodpovědnější – spáchali pouze 8,4 % přestupků oproti 18letým a starším řidičům.

„L17 ukazuje, že výchova k odpovědnosti a podpora rodinného mentoringu má smysl. Budeme tento program dále rozšiřovat a podporovat vzdělávání nejen mladých řidičů, ale i jejich mentorů,“ říká vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Ministerstvo dopravy a BESIP kladli v roce 2024 důraz na osvětu. Speciální kampaně jako „Kamarádi v automobilu“ nebo „Nultá hodina autoškoly“ se setkávají s pozitivními ohlasy a dosahují tisíců oslovených mladých lidí. Program Nulté hodiny proběhl na více než 100 středních školách a pokračuje i letos.

Další informace najdete na stránkách www.besip.cz a www.autoskolaL17.cz.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru