Mostecko - Podobně jako v e-shopu mohou letos školy vybírat z rozšířené nabídky 8. ročníku grantového programu Chytré hlavy pro Sever, který vyhlašuje Vršanská uhelná, jedna z těžebních společností Pavla Tykače. Kromě registrace projektů na vznik nebo modernizaci učeben mohou školy využít i možnost zúčastnit se Uhelné maturity nebo jiných tematických vzdělávacích akcí, případně získat příspěvek na vědeckou studentskou práci nebo na rozjezd či provoz zájmového kroužku s technickým zaměřením.
„Chtěli jsme zastřešit všechny naše aktivity v oblasti podpory vzdělávání v regionu. Soustředit je pod značku Chytré hlavy, která už je v regionu známá, nám připadalo vhodné,“ zdůvodnil Vladimír Rouček, generální ředitel Vršanské uhelné.
I letošní ročník Chytrých hlav má za cíl podpořit zejména přírodovědné a technické vzdělání, neboť se v těchto oborech nejvíce projevuje nedostatek kvalifikovaných lidí. „Technické zaměření grantového programu ovlivnilo také novou vizuální stránku Chytrých hlav i použité názvosloví. Jednotlivé nabídky jsme pojmenovali po významných osobnostech vědy a techniky. Zájemci tak mohou vybírat například v části Edisonův kabinet nebo Křižíkova dílna, případně se mohou vydat na cesty s Darwinem a podobně,“ poznamenala mluvčí skupiny Gabriela Sáričková Benešová.
Vybírat z nabídky a přihlašovat své projekty do Chytrých hlav 2017 mohou školy průběžně od 2. května do konce října na webových stránkách www.chytrehlavy.cz. Také výběr projektů, které získají finanční podporu, bude průběžný a i ostatní nabídky jsou omezené takzvaně „do vyprodání zásob“ tedy do naplnění kapacity či vyčerpání finančního limitu jednotlivých kapitol. Zájemci se mohou hlásit prostřednictvím on-line registračních formulářů a žádostí.
Aktuálně je největší zájem o exkurze, které už jsou téměř vyčerpané. V nabídce je stále možné registrovat projekty na získání vybavení učeben, realizaci kroužků na podporu technického a přírodovědného vzdělávání a mnoho dalšího.
Za dobu existence grantu rozdělila Vršanská uhelná mezi školy 12 milionů korun, podpořila 39 projektů, z nichž vzniklo více než 30 nových učeben většinou na přírodovědné předměty.