Most - Proč je silnice u Vtelna po vyfrézování strakatá? Proč trvají práce na opravách povrchů silnic v okolí Mostu tak dlouho? Získali jsme odpověď od pracovníka stavební firmy Herkul, která se v řadě případů na rekonstrukcích silnic podílí.
"Je nutné prvně odlišit investory. Silnice u Bíliny, nájezdy u nádraží a komunikace u Vtelna platí Ředitelství silnic a dálnic ČR, pobočka Chomutov. Pokud realizujete pro ŘSD, je nutné držet se přesných zásad, a to zejména při odhalení víceprací, což je případ všech těchto akcí.
U Bíliny je nevyhovující podloží a bude nutné provést výměnu v celém rozsahu, aby hodnoty požadované pro komunikace byly dosaženy. Tyto práce nesmíte provést do doby schválení v kolečku na ŘSD. Pokud byste postupovali jinak, došlo by k porušení zákona a mohlo by dojít ke zrušení výběrového řízení a opět dalšímu zdržení.
Samotná realizace je pak snadná a prostředky jsou připraveny, bohužel zpoždění je obvykle na straně ŘSD, které má až 60 dní na vyřízení.
U Vtelna je problém s místy chybějící vrstvou podkladového asfaltu a je nutné ji udělat.
Co se týká ulice Palachova v Mostě: Zde je investor město a Herkul má zasmluvneno pouze frézování a pokládku nového asfaltu. Zbytek práci provádí TS Most."
Pozn. red.: Vysvětlení po předchozí domluvě zveřejňujeme bez uvedení jména pracovníka stavební firmy