Litvínov, Praha - ORLEN Unipetrol navazuje na úspěchy z předchozích ročníků soutěže Czech Industry Challenge a již potřetí v řadě si z jedné z výzev prestižní celorepublikové soutěže, zastřešené Ministerstvem průmyslu a obchodu, odnáší ocenění za první místo. Odborná porota soutěže vyhlásila sokoly z komínů ve výrobních areálech této firmy nejlepším ambasadorem. ORLEN Unipetrol bodoval i v dalších dvou kategoriích soutěže Czech Industry Challenge. Druhé místo získal za průmyslovou fotografii a třetí místo za náborové video. Czech Industry Challenge usiluje o zvyšování atraktivity českého průmyslu v očích mládeže, o podporu dalšího růstu a také o zviditelňování kvalitní práce českých pracovníků.
„Máme velkou radost, že se naše společnost již potřetí v řadě zařadila v hodnocení odborné poroty prestižní soutěže Czech Industry Challenge mezi inspirativní lídry českého průmyslu,“ říká Katarzyna Woś, místopředsedkyně představenstva skupiny ORLEN Unipetrol. „O sokoly v areálech našich podniků svědomitě pečujeme již deset let. Za tu dobu se u nás vylíhlo již čtyřicet mláďat tohoto kriticky ohroženého druhu. Jejich život přibližujeme veřejnosti a především dětem díky online vysílání z kamer instalovaných přímo v hnízdech. Sokoli jsou symbolem našeho úsilí o ochranu a podporu životního prostředí v regionech, v nichž působíme.“
Letošní rok byl pro sokoly velmi plodný. V květnu se páru sokolů, který hnízdí ve stometrové výšce na komíně teplárny v Chemparku Záluží u Litvínova, vylíhla sokolí trojčata – dvě samičky a jeden sameček. Široká veřejnost mohla jejich růst sledovat online na webu starameseosokoly.cz. Na facebookové profilu ORLEN Unipetrol navíc proběhla mezi fanoušky soutěž, z níž vzešla pro sokolíky jména Mia, Žofinka a Falco. A to není všechno. V Chemparku se totiž letos zahnízdil ještě jeden pár sokolů, který vyvedl další dvě mláďata – samičku a samečka. Hnízdění ve vzájemné blízkosti není přitom u sokolů vůbec obvyklé.
Sokoli stěhovaví žijí v litvínovském chemickém areálu již od roku 2011. Další páry tohoto pozoruhodného dravce nalezly svůj životní prostor s potřebným klidem a dostatkem potravy na vysokých komínech rafinérie v Kralupech nad Vltavou a neratovické Spolany. Partnerství společnosti ORLEN Unipetrol se sdružením ALKA Wildlife trvá již deset let a za tuto dobu se vylíhly celkem čtyři desítky těchto kriticky ohrožených ptáků, jejichž současná populace v České republice čítá přibližně 110 hnízdících párů. Během uplynulých dvou desetiletí se tak i díky úsilí společnosti ORLEN Unipetrol podařilo zvětšit počet sokolů stěhovavých v naší zemi na více než pětinásobek.
Industriální fotografie. Zdroj: ORLEN Unipetrol
Kromě 1. místa sokolů v kategorii Nevšední ambasador bodovala společnost ORLEN Unipetrol i v dalších dvou výzvách soutěže Czech Industry Challenge – druhým místem v kategorii Průmyslová fotografie a třetím místem za náborové video v kategorii Náborová kampaň. ORLEN Unipetrol se tak dostal mezi nejlepší tři soutěžící ve třech z celkem šesti vypsaných výzev.
Czech Industry Challenge je národní iniciativou pro firmy z rozmanitých odvětví průmyslu, která se zaměřuje na podporu růstu jejich značky, příliv zakázek a získávání nových talentů. Cílem je zvyšovat atraktivitu českého průmyslu pro nové zaměstnance a zajistit jeho další růst. Czech Industry Challenge se snaží popularizovat jednotlivá odvětví a ukazovat kvalitu práce českých pracovníků prostřednictvím partnerů z veřejného sektoru, oborových organizací a odborného školství. Pětičlenné odborné poroty soutěže Czech Industry Challenge jsou složeny z odborníků v oborech fotografie, grafika, HR, marketingová komunikace, PR, psychologie, IT, webový design i animace.