Litvínov - O velké kolové nakladače do lomů i o malá rypadla vhodná nejen pro pozemní stavby se denně starají odborníci v areálu bývalé společnosti Schoeller v Litvínově.
Od nepaměti je stavební technika spojena právě s muži. Dlouhé roky sní o projížďkách ve velkých rypadlech či nakladačích, které jsou v dnešní době sestaveny do nejmenších detailů tak, aby co nejvíce usnadnili práci jejich obsluze. V dílně společnosti AGROTEC Servis, sídlící nedaleko od centra Litvínova, je celá řada stavebních strojů různých velikostí, o jejichž bezproblémový chod a perfektní stav pečují vyškolení technici.
„Jsme autorizovaný servis a výhradní prodejce stavebních strojů americké společnosti CASEConstruction. Přijímáme však všechny značky od CASEConstruction, New Holland až po Zetor,“ představuje firmu její zástupce Jan Třetina, který je zároveň přijímacím technikem. Stavebnictví se těší stále velké oblibě, a proto i AGROTEC Servis nemá o zakázky nouzi, ba naopak. Kapacita střediska je mnohem větší než její dosavadní vytížení, a proto právě litvínovská pobočka hledá do svého kolektivu nové kolegy.
„Typickým zákazníkem je stavební firma, která k nám dává své stroje do opravy, k pravidelné servisní prohlídce, ale i na speciální přestavbu, kdy stroj upravujeme zákazníkovi na míru přesně dle jeho přání,“ vysvětluje Jan Třetina při prohlídce dílny, kdy poukazuje zejména na největší zaparkovaný stroj: „Tento velikán putuje do chemického provozu, kde stroje, resp. některé jejich části velmi trpí a de facto po třech letech se začíná projevovat vliv zvýšeného zatížení chemickým provozem. Právě z tohoto důvodu byl stroj ošetřen speciální antikorozní úpravou, která předchází těmto negativním vlivům. Dále byla dle přání zákazníka na lžíci přidána váha, takže strojník s přesností na půl kila ví, kolik materiálu nabral.“
Kdo všechno se může o zaměstnání v AGROTEC Servisu ucházet? „V ideálním případě vyučený automechanik, autoelektrikář, mechatronik, slaboproudař, ale i zámečník. Ze zkušeností však víme, že to není podmínkou. Tou je totiž chuť pracovat a učit se, proto jsou u nás dveře otevřeny všem případným zájemcům s chutí se dále rozvíjet.
Na věk uchazečů taktéž ve společnosti nikdo nehledí. „Standartní pracovní doba, tedy od sedmi hodin do půl čtvrté, může být doplněna o přesčasy, které však nejsou povinné. Pokud však z důsledku velkého množství zakázek či z vlastní iniciativy přesčasy u zaměstnanců nastanou, budou samozřejmě vždy řádně proplaceny. Hrubá mzda mechaniků je v celé společnosti transparentní a činí průměrně třicet tisíc korun českých hrubého, ovšem zdatní a pracovití zaměstnanci si mohou vydělat i pětačtyřicet tisíc korun českých v čistém,“ popisuje Jan Třetina veškeré pracovní podmínky. Výhodou je podle něj i to, že jsou poměrně malým kolektivem, ve kterém je možné navázání perfektních kolegiálních vztahů.
„Nástup je možný ihned a zájemce rád osobně po firmě provedu. Nezastírám, že je to práce, při které se chlapi ušpiní, ale nechybí ani práce s počítačem,“ dodává Jan Třetina. Kontaktovat mohou společnost zájemci prostřednictvím personálního oddělení na e-mailové adrese
„S určitostí mohu říci, že velkou zajímavostí je modernizace provozu v podobě pořízení 3D brýlí, kdy se naši mechanici budou moci s konkrétním vozem seznámit do posledního šroubku díky virtuální realitě, což jim velmi usnadní následnou práci. Dále mohou být ve spojení s technickým specialistou, který nutně nesídlí v místě opravy, avšak díky snímání obrazu přes mobilní zařízení mohou konzultovat průběh všech prací i veškerých oprav,“ dodává ještě poslední zajímavost Jan Třetina.