Most - Také se vám již stalo, že ve vašem panelovém domě přestalo těsnit v mrazech okno a museli jste čekat týdny na opravu? Nebo vám přestal fungovat čip u vchodových dveří a oprava trvala několik dní? Nejste jediní. Co v takových situacích můžete dělat? Především se nebát! Klidně požádejte vašeho správce o nápravu.
Příběh mladé maminky Hany z Mostu již možná zažil leckdo z vás – venku mínus pět stupňů, doma malé děcko a v jeho pokojíku netěsnící okno. Opraváři ale nemají čas a mohou přijít až za několik týdnů. A k tomu všemu existuje pravidlo, podle kterého nemůžete využít jinou firmu. Co s tím?
„Pokud je okno v záruce, není vhodné opravit jej svépomocí či jinou firmou, než dodavatelem či sjednaným záručním servisem. V opačném případě můžete přijít o záruku,“ vysvětluje odbornice na bytové právo Zuzana Juppová. Je tedy podle ní již při instalaci dobré sjednat výhodné servisní podmínky. Pokud ale okno již v záruce není, může se do opravy vašeho okna pustit kdokoliv.
„Pokud to pravidla družstva neumožňují či nějak omezují, požadujte tedy od vašeho správce, aby nasmlouval na takové opravy firmu s optimální rychlostí, kvalitou a cenou,“ dodává odbornice.
Podobný příběh popsala Alena, také z Mostu. V jejich paneláku přestal fungovat čip vchodových dveří. Přestože museli u určeného dodavatele čekat na opravu skoro týden, nemohli pozvat jinou firmu.
„Je věcí SVJ, jakého dodavatele vstupních systémů si vybere a jaké podmínky dojedná. Pokud je nyní toto jinak, doporučuji se zamyslet nad změnou pravidel SVJ nebo družstva. Doporučuji se také případně obrátit na dodavatele a pro budoucí případy se pokusit dojednat lepší podmínky, tedy povinnost rychlejší reakce při servisu,“zdůrazňuje Zuzana Juppová.
POMŮŽE VÁM: www.gabitmost.cz