Zástupci ŘSD jednali v Mostě o rekonstrukci mostu pod Hněvínem a dalších stavbách v Ústeckém kraji
Jednání s ŘSD. Foto zdroj: Mostecké listy
Most

Most - Zástupci chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představili primátorovi města Mostu stav přípravy významných investičních projektů s bezprostřední vazbou na dopravu v Mostě a informovali ho o průběhu realizovaných staveb v okolí. Primátora Jana Paparegu zajímala především probíhající rekonstrukce mostu na silnici I/27 pod Hněvínem, která má výrazný vliv na dopravu mezi Mostem a Chomutovem. Informovaly o tom Mostecké listy.

Řidiči musejí využívat dlouhé objížďky po silnicích nižších tříd. Zároveň se netajil zklamáním z přípravy této stavby, kdy docházelo k několika posunům termínu zahájení a změnám dopravně-inženýrských opatření.

„Most vede přes železniční trať, což vyžadovalo zároveň součinnost se Správou železniční dopravní cesty. K posunům termínu docházelo vlivem nevydaných stavebních povolení na objekty drah. Dopravně-inženýrská opatření neustále sledujeme a upravujeme dle aktuální situace, aby byla pro řidiče co nejkomfortnější,“ vysvětlil situaci na rekonstruovaném mostu ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Zároveň primátora ujistil v tom, že rekonstrukce mostu je podrobena neustálým kontrolám. Most by měl být zprovozněn v květnu příštího roku. Původně se sice počítalo s koncem letošního roku, po rozebrání konstrukce však vyšly najevo vady v založení mostu.

Nejdiskutovanější investiční akcí ŘSD v okolí Mostu je zkapacitnění silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Důležitá spojnice obou měst prochází průmyslovou aglomerací, jíž dominuje rozsáhlý komplex především chemických závodů v Záluží u Litvínova. Současná silnice je dvoupruhová a dopravní zatížení již přesahuje její kapacitu.

„Rozšíření na čtyřpruh je z hlediska lepší plynulosti a zejména bezpečnosti silničního provozu v dané lokalitě nezbytné,“ podotkl mostecký primátor Jan Paparega. Pokyn k pokračování přípravy stavby byl vydán na základě rozhodnutí Bezpečnostní rady státu po havárii v litvínovské chemičce z roku 2015. „Loni v listopadu jsme dokončili variantní technicko-ekonomická studii, která byla projednána s Policií ČR, Městem Litvínov a Unipetrolem. K dalšímu sledování byla doporučena varianta se světelným řízením úrovňové křižovatky. Po dokončení řízení EIA budeme pokračovat navazujícími stupni přípravy,“ informoval vedení města Mostu vedoucí úseku výstavby Marek Sotona z chomutovské Správy ŘSD. Se zahájením stavby ŘSD počítá do roku 2026.

Správa Chomutov dále informovala mostecký magistrát o dalších připravovaných stavbách v kraji, jako je obchvat Žiželic a Havraně na silnici I/27, tunelové řešení v Bílině nebo o zvýšení rychlosti na silnici I/13 mezi Mostem a Želenicemi. Zástupci Mostu byli zároveň ujištěni, že do konce roku bude částečně zprovozněna mimoúrovňová křižovatka Třebušice, která vyřeší bodovou závadu na silnici I/13 mezi Mostem a Chomutovem.

Závěrečným bodem koordinační schůzky byla prezentace vedoucího provozního úseku chomutovské Správy Víta Plechatého o systému oprav asfaltových povrchů v kraji, o současných i budoucích velkých opravách a o správě a údržbě silnic I. třídy. Mostecký primátor uvítal nabídku ředitele Správy Chomutov na svolání další koordinační schůzky ještě v tomto roce. „My to vítáme. Dozvěděli jsme se dnes spoustu informací, se kterými můžeme v oblasti dopravy dále pracovat,“ uzavřel jednání Jan Paparega.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru